Licitația privind desemnarea firmei care urma să construiască noua pistă de la Aeroport, contestată la CNSC

aeroport_8__1_Asocierea de firme compusă din Impresa Cavalleri Ottavio, I.G. Group, Metropolitana Milanese, Trustul de Instalații Montaj și Construcții și Techno Engineering 2C și firma Strabag, în calitate de ofertanți în cadrul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de construcție pentru noua pistă a Aeroportului Iași, au depus ieri, 15 aprilie, ultima zi din termenul legal, adrese la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), prin care contestă modul de desemnare a firmei câștigătoare a licitației.

Potrivit reprezentanților Aeroportului Iași, adresele au fost înaintate atât la CNSC, cât și în copie, către conducerea Aeroportului Internațional Iași. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) va decide dacă admite sau respinge spre analiză aceste adrese. În cazul admiterii lor, va urma o perioadă de analiză pe fond a contestațiilor. “Contestația este un drept legal, pe care îl respectăm. Am luat în calcul și un astfel de eveniment, pentru că în discuție este o sumă importantă de bani și practica procedurilor de atribuire din România a relevat continuu sportul național de depunere de contestații, fără motiv întemeiat. Consider că aceste demersuri sunt menite doar să întârzie începerea lucrărilor propriu-zise, pe care ieșenii le așteaptă de prea mulți ani. Cred că este o întârziere intenționată, în condițiile în care Aeroportul Iaşi a înţeles să deruleze cea mai importantă investiţie a judeţului cu respectarea întru totul a legislaţiei aplicabile în domeniul achiziţiilor publice şi cu diligenţa necesară asigurării unui proces de evaluare transparent, clar şi fără echivoc. Un alt semn de întrebare îl ridică faptul că una dintre firmele contestatare este tot din Cluj, la fel ca și firma care a depus contestația anterioară -plicul ce conține această acțiune purtând adresa de expediere din acest oras”, a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Iaşi, Marius Bodea. „Dacă atingerea acestui deziderat crucial, de a avea aeroport, de a deschide Iașiul către marile capitale ale lumii, presupune în cele din urmă și depășirea unui ultim obstacol, meschin, ca prezenta acțiune contestatoare, atunci vom accepta să ne supunem până la capăt legii. Dacă teza contestației este frustrarea că asocierea desemnată câștigătoare – ce s-a situat pe primul loc, conform punctajului – poate să facă lucrarea fără a da peste cap traficul pe Aeroportul Iași, atunci ce mai rămâne de comentat? Pentru că este de-a dreptul jenant să combați la acest moment formule de calcul, în baza cărora ți-ai calculat propria ofertă, acum mai bine de patru luni. Mergem până în pânzele albe cu apărarea procedurii noastre”, a mai afirmat directorul general al Aeroportului Internaţional Iaşi, Marius Bodea. Reamintim că asocierea de firme Max Boegl România, SC Vega’ 93 SRL și SC UTI Grup SA a fost desemnată, la începutul acestei luni, drept câștigătoare a licitației privind proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a noii piste de la Aeroportul Internațional Iași. Oferta firmei câștigătoare a licitației a fost de 139.128.551 lei, fără TVA, respectiv de circa 31 de milioane de euro (fără TVA). (E.M.)