Microsoft reduce preţul sistemului de operare Windows destinat tabletelor de mici dimensiuni, încercând astfel să genereze mai mult interes din partea producătorilor de hardware şi să „muşte” din cota de piaţă a Apple.Microsoft încearcă să determine companiile partenere să producă mai multe tablete echipate cu sistemul de operare Windows RT, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situaţiei.Reducerea de preţ este valabilă numai pentru tabletele de mici dimensiuni.La un an după prezentarea primelor dispozitive cu Windows RT, prin care Microsoft spera să se impună pe piaţa tabletelor, compania nu a reuşit să acumuleze o cotă de piaţă semnificativă. Producătorii de dispozitive, precum HP sau HTC, nu au acordat suficientă atenţie sistemului de operare, astfel că tabletele cu Windwos RT lipsesc din magazine în timp ce Apple şi Google continuă să domine piaţa.Windows RT este o variantă mai puţin complexă a Windows 8, destinată dispozitivelor mobile bazate pe tehnologia dezvoltată de compania britanică ARM Holdings.Microsoft va face eforturi pentru a promova Windows RT la Computex, cea mai mare conferinţă a industriei PC-urilor, care va începe marţi la Taipei.Compania nu a precizat încă noul preţ ale sistemului de operare preinstalat pe tablete, însă reducerea va avea ca afect scăderea preţurilor produselor finale.HTC a renunţat la planurile de a lansa o tabletă cu Windows RT de 10 inci din cauza temerilor că cererea este insuficientă, au declarat recent surse apropiate companiei. Grupul taiwanez s-a plâns şi de nivelul ridicat al investiţiei necesare pentru a dezvolta astfel de produse.HP, cel mai mare producător de PC-uri, nu intenţionează să lanseze o tabletă RT, iar Samsung Electronics a dezvoltat un astfel de dispozitiv, însă nu l-a lansat şi promovat în mai multe ţări şi nu a anunţat un produs succesor.
Unele companii susţin însă eforturile Microsoft. Dell şi Acer dezvoltă tablete Windwos RT, iar HTC se pregăteşte să producă un dispozitiv de 7 inci după reducerea de preţ care va fi anunţată de Microsoft.Tabletele lansate anul trecut, de la companii precum Asus şi Toshiba, nu au înregistrat succese majore pe piaţă şi nu sunt disponibile în magazine în volume suficiente.Microsoft a lansat în 2012 propriile tablete, denumite Surface si echipate cu Windows 8 şi Windows RT, mutare care i-a îndepărtat pe unii producători de hardware, nemulţumiţi de apariţia unui nou concurent.Compania din Redmond speră însă la o a doua şansă pentru Windows RT. Dell pregăteşte o nouă variantă a tabletei echipate cu acest sistem de operare, iar Acer va lansa primul astfel de produs în acest an.De asemenea, Microsoft a luat măsuri pentru îmbunătăţirea Windows RT pe baza opiniilor transmise de utilizatori.Compania încearcă de asemenea să „instruiască” retailerii astfel încât să poată promova mai bine produsele şi a renunţat la unele restricţii impuse producătorilor hardware, inclusiv în privinţa chip-urilor utilizate.