Peste 2.800 de elevi participanţi la proiectul ”Educaţia îți dă valoare!” au beneficiat de oportunitatea de a se întâlni cu un consultant voluntar BRD la clasă, care i-a pregătit pentru a face faţă provocărilor vieţii reale legate de educaţie şi carieră Proiectul, implementat de Junior Achievement România, în parteneriat cu BRD Groupe Société Générale, a urmărit în mod deosebit să identifice cazurile de elevi cu risc de abandon școlar și să contribuie la demonstrarea valorii economice a educației, pe termen lung. Proiectul se derulează în cadrul programului de responsabilitate socială al BRD – Schimbă un destin. Dă valoare unei vieţi – și contribuie la prevenirea abandonului școlar la nivel național și la dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor prin intermediul modulului educaţional Economia şi succesul. Prin susţinerea BRD elevii și cadrele didactice au beneficiat de acces gratuit la pachetul de manuale, materiale auxiliare şi suport pentru implementarea programului (training, pre-/post-teste, certificate) aferente acestui modul. Nevoia unei inițiative de prevenire a abandonului şcolar, adaptată pentru nevoile elevilor, s-a conturat în contextul raportului Comisiei Europene (Eurostat), care plasează România în rândul ţărilor cu cele mai mari rate ale abandonului şcolar din ultimii trei ani (18,4% – 2010, respectiv 17,4 % în 2012). „Programul Educaţia îţi dă valoare! a realizat un lucru extrem de important: a adus împreună elevii care au nevoie să înţeleagă ce se întâmplă dincolo de şcoală şi pe salariaţii care au dorinţa, cunoştinţele şi experienţa capabile să ofere copiilor răspunsuri la frământările şi nesiguranţa în privinţa viitorului lor. Ne-am bucurat că salariaţii au răspuns în număr atât de mare la această invitaţie de a deveni profesori pentru câteva ore şi a preda o lecţie foarte importantă despre alegerile pe care le facem în viaţă, despre muncă, profesionalism şi despre cum aceste lucruri ne influenţează viitorul. Credem cu toată forţa că investiţia în educaţie este cea mai bună cale pentru a creşte calitatea vieţii şi a diminua sărăcia. Le mulţumim celor de la Junior Achievement, pe de-o parte, pentru această experienţă minunată, şi voluntarilor BRD, pe de altă parte, pentru implicare şi dăruire şi pentru că au demonstrat încă o dată că suntem o echipă valoroasă”, a declarat Flavia Popa, secretarul general al BRD. În lunile martie-iunie 2013, peste 128 de consultanţi BRD au contribuit şi susţinut iniţiativa de educare activă a elevilor din 93 de instituţii de învăţământ. Întâlnirea elevilor cu voluntari din bancă a creat pentru elevi un spațiu de învățare diferit faţă de orele clasice. Participanții din 43 de localităţi din întreaga țară, printre care și Iași, Cornești și Miroslava din județul Iași, au avut ocazia de a înţelege și calcula economic în ce fel contează, pentru viitorul și bunăstarea lor, fiecare an suplimentar de școală la care decid să nu renunțe, o activitate care a urmărit în mod deosebit să prevină situațiile de abandon școlar identificate în etape de înscriere a claselor în program. Organizatorii au realizat de asemenea un studiu în rândul tinerilor participanți, la care au participat 4.721 de elevi (13 – 16 ani) din 158 de localități. O concluzie surprinzătoare este numărul mare de tineri care consideră că școala îi ajută să înțeleagă în ce mod educația este utilă în carieră, deși lipsa de concordanță între educația formală și piața muncii este o temă de actualitate în opinia publică. În același timp însă, tinerii au păreri împărțite față de ce înseamnă o educație de calitate și care sunt factorii care contribuie la obținerea unui loc de muncă, o tendință pe care activitățile derulate la clasă în cadrul programului o remediază semnificativ, după cum arată răspunsurile a 2.773 de elevi care au parcurs chestionarul suplimentar, de evaluare a programului. (E.M.)