Mark Cavendish a gasit drumul spre prima victorie in editia din acest an a Turului Frantei si s-a impus la sprint in etapa a 5-a cu final la Marsilia. Dus excelent in trena de echipa sa Omega Pharma-Quick Step, campionul Marii Britanii a declansat sprintul final cu 200 de metri inaintea liniei de sosire invingandu-i fara emotii pe Edvald Boason Hagen (Sky) si Peter Sagan (Cannondale). Pentru Cavendish este a 42-a victorie intr-un Mare Tur, victorie care il aduce inaintea francezului Bernard Hinault, si a 24-a in Turul Frantei. Evadarea zilei formata din sase rutieri a dat emotii plutonului, avansul maxim de 12 minute fiind recuperat cu dificultate sub trena echipei Orica GreenEdge a liderului Simon Gerrans. Australienii au fost inlocuiti la trena plutonului in ultima parte a etapei de echipele Omega si Lotto, direct interesate pentru un final la sprint. In cele din urma ultimul evadat, kazahul Lutsenko de la Astana, fiind ajuns cu doar 4 kilometri inaintea finalului dupa o escapada de peste 200 de borne. Finalul s-a jucat la mare viteza, plutonul fiind condus spre linia de sosire cu 58-60 km/h de doua trenulete. Pe de-o parte am avut echipa Omega Pharma-Quick Step pentru Cavendish, iar in paralel cei de la Lotto au incercat sa dea replica pentru neamtul Andre Greipel. Ultimul viraj inaintea liniei drepte dinaintea finalului a fost decisiva, Omega intrand prima cu doi oameni in fata lui Cavendish. Lansat excelent de ultimul sau coechipier, Cavendish a dat drumul la picioare si nu a mai avut cum sa rateze victorie de etapa. A 5-a etapa din Turul Frantei, desfasurata intre Cagnes-sur-Mer si Marsilia pe distanta a 228.5 kilometri a fost marcata de evadarea a sase rutieri. Primul a plecat belgianul De Gendt la 5 kilometri dupa start, iar dupa acesta s-au luat alti cinci, Arashiro, Sicard, Delaplace, Reza si Lutsenko. Cum avansul maxim atins a fost de 12 minute si 15 secunde, japonezul Arashiro a fost mult timp in cursa lider virtual, intarzierea niponului la general fiind de de 3 minute si 42 de secunde. Desi la un moment evadatii au lasat impresia ca pot pacali plutonul, rutieri precum Cavendish, Greipel sau Sagan nu puteau rata ocazia unui sprint precum cel de la Marsilia si astfel evadarea a devenit istorie.