Președintele Consiliului Județean (CJ ) Iași, Cristian Adomniței, a participat ieri la conferința de finalizare a implementării proiectului „Reabilitarea, modernizarea și dotarea școlilor speciale din județul Iași”. Proiectul, realizat de Consiliul Județean Iași și finanțat din fonduri structurale, are o valoare de peste 32 milioane de lei și a vizat consolidarea, modernizarea, extinderea şi dotarea a patru unităţi şcolare de învăţământ special din județ. „Felicit Direcția Proiecte și Dezvoltare Durabilă, care a scris și implementat acest proiect complex. În acest an Direcția va scrie noi proiecte, pe care le vom depune spre finanțare în următorul exercițiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020. Vreau ca la finalul acestuia să terminăm de reabilitat și restul școlilor speciale din județ”, a declarat președintele CJ Iași. Proiectul a fost implementat în 40 de luni și a vizat consolidarea, modernizarea, extinderea şi dotarea a patru unităţi şcolare de învăţământ special din județ, și anume: Şcoala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu” Iași, Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iaşi, Liceul Tehnologic Special „Trinitas” Târgu Frumos și Liceul Special „Moldova” Târgu Frumos. „Acest proiect cuprinde, practic, cinci proiecte. Inițial au fost incluse cinci școli speciale în proiect, dar în urma comasării au rămas doar patru unități. Componentele majore au fost lucrările la clădiri și dotarea cu echipamente de specialitate. S-a lucrat sub exploatare, dar am încercat să deranjăm cât mai puțin elevii. A fost un proiect dificil, dar mă bucur că am reușit să-l ducem cu bine la capăt. De altfel, proiectul a fost selectat de Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est printre proiectele de succes”, a precizat Laura Păstrăvanu, managerul proiectului. Rezultatele efective ale proiectului inaugurat ieri de președintele CJ Ișai presupune, printre altele, reabilitarea și echiparea unui număr de patru unități din învățământul preuniversitar special din județ. De asemenea, în urma acestui proiect, un număr de 1.401 de elevi vor beneficia de învățământ preuniversitar cu infrastructură reabilitată/ modernizată/ extinsă/ echipată. Va crește, de asemenea, numărul de unități din învățământul preuniversitar special reabilitate și echipate în mediul urban, (E.M.)