Breaking News

3.000 de ieșeni sunt așteptați la DLEP pentru eliberarea actelor de identitate

carti de identitate mai 2013Potrivit statisticilor Direcției Locale de Evidență a Persoanei (DLEP), la sfârșitul lunii iulie, un număr de 2.500 de ieșeni aveau cărțile de identitate expirate, aceștia neprezentându-se la sediul DLEP pentru preschimbarea documentelor. Celor 2.500 de persoane a căror valabilate ale actelor de identitate a expirat li se adaugă 400 de copiicare au împlinit în ultimele luni 14 ani și care, de asemenea, nu au venit la sediul instituției pentru eliberarea documentului de identitate. Potrivit reprezentanților Direcției Locale de Evidență a Persoanei, agenţii Poliţiei Locale îi vor atenţiona pe toţi aceştia să se prezinte cât mai urgent la sediul instituției, în caz contrar, aceștia riscând să fie amendaţi. În paralel, agenţii Poliţiei Locale desfăşoară acţiuni în cartierele din municipiu cu scopul de a informa cetăţenii cu privire la obligativitatea de a intra în legalitate prin înnoirea actelor de identitate. Astfel, agenţii Poliţiei Locale au misiunea de a înştiinţa peste 2.500 de persoane cărora, în perioada 1 aprilie – 30 iunie, le-au expirat actele de identitate şi nu au făcut demersuri pentru eliberarea unui nou buletin. Mai mult, aproximativ 400 de minori au împlinit, în această perioadă, vârsta de 14 ani, dar nu s-au prezentat la Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor pentru a-şi face actele. Persoanele care nu se conformează somaţiilor primite riscă sancţiuni contravenţionale cu valori cuprinse între 40 şi 80 lei. Termenele de valabilitate ale cărţilor de identitate diferă în funcţie de vârstă. Pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani, termenul de valabilitate este de 4 ani; pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani – 7 ani; după împlinirea vârstei de 25 de ani, termenul de valabilitate al cărţii de identitate este de 10 ani, iar după împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent. DLEP Iaşi nu este la prima campanie de acest gen, desfăşurând frecvent acţiuni de punere în legalitate a persoanelor din municipiul Iaşi şi comunele arondate. Actele necesare pentru eliberarea primului act de identitate, la împlinirea vârstei de 14 ani: cerere pentru eliberarea actului de identitate, certificatul de naştere al minorului (copie xerox şi original), actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, certificatul de căsătorie al părinţilor / Hotărârea de divorţ / Hotărârea de plasament familial (copie xerox si original), documentul cu care părintele face dovada adresei de domiciliu – acte, contracte, declaraţie pe proprie răspundere (copie xerox şi original), chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) + taxa extrajudiciară de timbru (5 lei). Pentru celelalte situaţii: expirare act de identitate, preschimbare la cerere, modificare date stare civilă, pierdere, distrugere, furt, schimbare domiciliu, cei interesați pot găsi informaţii pe site-ul www.dlep-iasi.ro. (E.M.)