84% dintre românii folosesc smartphon-ul și tableta pentru a naviga pe internet

Samsung-Galaxy-S4-front-angled– peste 60% dintre utilizatorii de internet din cele mai mari 10 oraşe din România sunt interesaţi să îşi achiziţioneze un dispozitiv smart în următoarele 12 luni

Românii folosesc cel mai des telefoanele inteligente pentru a accesa internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe rețelele de socializare (49%) sau pentru mesagerie (45%), anunță un studiu comandat de Samsung Electronics România.Potrivit cercetării, doar 20% dintre utilizatorii români folosesc telefonul pentru aplicații dedicate, în timp ce 57% dintre aceștia doresc să fie conectați mereu la căsuța de poștă electronică.În cazul tabletelor, principala funcţie utilizată este navigarea pe Internet. Astfel, 95% dintre respondenţi accesează de pe tabletă internetul, iar 61,5% accesează reţelele de socializare. Mai mult, 41% dintre respondenţi au menţionat că ştiu toate funcţiile disponibile pe tableta lor şi au încercat să le acceseze cel puţin o dată.În ceea ce priveşte televizoarele Smart, printre funcţiile şi aplicaţiile folosite cel mai des se numără: YouTube (57%), navigarea pe internet (50%) şi conectarea cu alte dispozitive – smartphone, tabletă (46%). Pe de altă parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au menţionat ca sunt foarte atraşi de ideea de a accesa internetul direct de pe televizor.Cercetarea arată şi că peste 60% dintre utilizatorii de internet din cele mai mari 10 oraşe din România sunt interesaţi să îşi achiziţioneze un dispozitiv smart în următoarele 12 luni. Astfel, 22,9 % dintre respondenţi s-au arătat interesaţi să achiziţioneze un Smart TV, 28,7 % un smartphone, iar 27,6% o tabletă.Dispozitivele inteligente au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din oraşele mari din România deţinând astăzi un smartphone, 38% o tabletă, 16% un Smart TV şi 2% o cameră smart, conform studiului realizat.Studiul a fost efectuat în luna iulie, pe un eşantion de peste 450 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, din rândul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 oraşe din România.