Accesul la finanţare şi buna administrare, principalele priorităţi ale ministrului Transporturilor

manescuPremierul Victor Ponta  i-a cerut noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi să semneze contractul de vânzare, adăugând că, dacă acesta „nu dă banii”, va fi numit un manager privat, iar licitaţia va fi reluată.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat miercuri că are ca priorităţi în noua funcţie accesul la finanţare, buna administrare a portofoliului şi integritatea reprezentanţilor instituţiei.În ceea ce priveşte obţinerea de finanţare, ea a spus că „nu este străină” de acest domeniu, precizând că s-a implicat în negocierile dintre Parlamentul European, Comisie şi Consiliu în ceea ce priveşte directivele şi problematica României.Ea a adăugat că va merge săptămâna viitoare la Bruxelles pentru discuţii privind absorbţia fondurilor europene şi, totodată, că „buna administrare” este absolut necesară, urmând să solicite în acest sens „mobilizarea şi responsabilizarea” tuturor profesioniştilor din minister.”Nu în ultimul rând, integritate, pentru că pentru a fi eficienţi şi performanţi nu trebuie să fim doar competenţi, ci şi integri. Vă promit că orice derapaj va fi sancţionat”, a spus Mănescu.Noul ministru a solicitat presei „un răgaz de câteva zile, maxim 2 săptămâni”, pentru a putea analiza situaţia domeniului transporturilor, astfel încât să poată răspunde tuturor întrebărilor legate de proiectele şi priorităţile ministerului.Mănescu a preluat portofoliul de ministru al Transporturilor de la ministrul interimar, premierul Victor Ponta. Acesta i-a cerut noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi să semneze contractul de vânzare, adăugând că, dacă acesta „nu dă banii”, va fi numit un manager privat, iar licitaţia va fi reluată.În cazul reluării licitaţiei, termenele vor fi mult mai extinse şi mai rezonabile decât la prima licitaţie, derulată în condiţiile şi termenele negociate cu Fondul Monetar Internaţional, a spus Ponta.Întrebat de ce s-a întârziat semnarea contractului de privatizare cu GFR, prim-ministrul a afirmat că din cauza „jocurile politice de vară” ale preşedintelui Băsescu.Până la urmă totul a depins de pixul domnului preşedinte Băsescu, care trebuia să numească un ministru. Întâi am auzit că sunt probleme grave cu investitorul, ne-am dus la CSAT şi am aflat că fost o gogoaşă. N-a zis nimica nici preşedintele, nici serviciile, că are probleme grave. După aia am aflat de la consultantul financiar al domnului Gruia Stoica, şi anume de la domnul Băsescu, că nu are bani. Toate prostiile din lume. Deci, de ce nu l-am semant? Că domnul preşedinte a avut jocuri politice de vară”, a spus Ponta.Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă prin vânzarea a 51% din acţiuni către GFR, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost publicată în urmă cu două săptămâni în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.GFR a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.