Aflați la vârsta tentațiilor, tinerii reprezintă categoria de populație cu risc major de infectare cu HIV. Pentru ca ei să fie bine și correct informați cu privire la această afecțiune, dar și pentru a conștientiza nevoia testării HIV, Uniunea Națională a Organizațiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA), în parteneriat cu Institutul Național de Boli Infecțioase “Prof. Dr. Matei Balș” și Fundația ”Prof. Dr. Matei Balș” a lansat campania națională de informare și educare numită”HIV STREET ART”. Campania a debutat ieri, în București, ea urmând să continue, ulterior și în celelalte mari orașe ale țării, inclusive Iașiul. Potrivit inițiatorilor, ”HIV STREET ART” este un proiect inovator și diferit de toate celelalte proiecte derulate până acum. ”Arta urbană a fost aleasă drept instrument de transmitere a mesajului, pentru că prin imagini vizuale, mesajul este mai accesibil și mai de impact, arta urbană, sub toate formele ei, de la graffiti, street dance, până la teatrul de stradă, identificându-se cu publicul țintă. Astfel, ”HIV STREET ART” se adreseazã atât tinerilor expuși la risc – cei care au contacte sexuale neprotejate, au multipli parteneri sexuali, sunt homosexuali, sunt consumatori de droguri injectabile, şi-au făcut tatuaje sau au avut de curând boli cu transmitere sexuală (BTS), cât și tuturor celorlalți tineri care trebuie să ia decizii în cunoștință de cauză. ”HIV STREET ART” este, de fapt, o POVESTE”. Povestea unei tinere infectate cu HIV! Această poveste este transpusă, cu ajutorul graffiti, pe cinci panouri care ilustrează etapele vieții tinerei, de la comportamentul la risc, testare, aflarea diagnosticului, stigmatizarea și autoizolarea, până la acceptarea bolii și a tratamentului care o vor duce către o viață normală, cu o familie fericită și cu copii sănătoși. Cele cinci panouri de graffiti cu scene din viața tineri vor fi expuse, urmând ca al șaselea panou să fie creat în fiecare dintre orașele participante, fiecare participant putând să își exprime gândurile, folosind arta grafitti.Tot la fața locului vor avea loc activități artistice, precum teatru stradal și street dance”, se precizează într-un comunicat de presă al inițiatorilor campaniei. Mesajele pe care această poveste le transmite sunt despre recunoașterea comportamentelor la risc, testarea, în cazul comportamentului la risc, acceptarea diagnosticului, a bolii deci, și a tratamentului, viața merge mai departe cu HIV, persoanele infectate pot duce o viață normală, pot să-și întemeieze o familie, să aibă copii sănătoși. “Lecția învățată trebuie să fie aceea de a ne proteja pentru a evita riscul de infectare. HIV STREET ART va porni în caravan în alte oraşe mari din ţară. Caravana va poposi câte trei zile în fiecare oraș, în zone pietonale cu trafic important, și va desfășura tot felul de activități de informare la fața locului. Voluntari UNOPA vor fi prezenți și vor oferi detalii despre panourile expuse, relatând povestea tinerei și transmițând mesajele campaniei și oferind flyere cu informații pentru tineri”, a declarat Iulian Petre, director executiv UNOPA. (E.M.)