Breaking News

Numărul elevilor ieșeni care vor susține în acest an, în premieră, evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

ECOlimpiada-ElevilorLa evaluarea națională, programată în premieră, în acest an, între 6 și 15 mai, la clasa a II-a, la nivelul județului Iași au fost înregistrați 8.783 de elevi, dintre care 3.732 în mediul urban și 5.051 în mediul rural, la clasa a IV-a 8.931 de elevi, dintre care 3.997 în mediul urban și 5.634 în mediul rural, în timp ce la clasa a VI-a sunt înregistrați 9.195 de elevi, dintre care 3.490 în mediul urban și 5.705 în mediul rural. După cum a declarat ieri, într-o conferință de presă, prof. Camelia Gavrilă, inspectorul general școlar al Inspecotratului Școlar Județean (IȘJ) Iași,  tezele vor fi corectate în centre de evaluare, de către profesori care nu predau la clasele la care învață candidații de la examen. ”Aceste evaluări reprezintă o măsură foarte bună pentru cunatificarea gradului de cunoștințe al elevilor, rezultatele acestor teste urmând să aibă un rol important atât pentru clasa respectivă, cât și pentru școala unde învață elevul, dar și pentru învățătorul sau cadrul didactic, care astfel își va putea îmbunătăți metodele de predare a cunoștințelor către elevi. Pe baza interpretărilor rezultatelor la nivel național a acestor evaluări, care vor fi făcute de Centrul Național de Evaluare și Examinare, se va face o diagnoză a sistemului, a planului de pregătire a elevilor din clasa a II-a, a IV-a și a VI-a. Nu trebuie neglijat rolul psihologic pe care aceste evaluări îl au asupra eelvului de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a, care astfel este învățat cu un sistem de testare unicat, lucru care, în final, permite să se corecte ceea ce este de corectat, din timp, înainte ca elevul să ajungă în clasa a VIII-a”, a precizat prof. Camelia Gavrilă.  Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN),  evaluărilor maţionale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014, se vor desfăşura, în două sesiuni, în perioada 6 – 29 mai, după cum urmează: prima sesiune, în perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune, în perioada 20 – 29 mai. Prima sesiune are următorul calendar: clasa a II-a (6 mai: Limba română – scris şi citit; 7 mai: Limba maternă – scris şi citit; 8 mai:  Matematică); clasa a IV-a (13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică); clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe). Sesiunea a doua (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la

prima sesiune) are următorul calendar: clasa a II-a (20 mai: Limba română – scris şi citit; 21 mai: Limba maternă – scris şi citit; 22 mai: Matematică); clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe); clasa a IV-a (28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică). Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul dedificultate al testelor va fi mediu. Rezultatele obţinute la EN-2014 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic.Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic. (E.M.)