România are nevoie să construiască imediat 700 – 800 de kilometri de autostradă și mai multe mii de kilometri de drumuri expres, regionale, dar și variante ocolitoare pentru reședințele de județ, susține ministrul Transporturilor, Ioan Rus. „Investițiile în infrastructură sunt o necesitate imediată. România are nevoie să construiască imediat 700-800 de kilometri de autostradă, 2.000 și ceva de kilometri de drum expres, 3.000 de kilometri de drum regional, dar și variante ocolitoare la reședințele de județ„, a declarat marți Ioan Rus, în cadrul Summit-ul Uniunii Europene pentru Europa de Sud-Est, organizat de publicația The Economist, eveniment la care AGERPRES este partener oficial media. Pentru aceste investiții va fi nevoie, în perioada 2014 — 2030, de circa 30 de miliarde de euro. „Este nevoie de parteneriate public-private viabile. Din păcate, noi nu avem niciun exemplu de parteneriat public-privat masiv de succes. Nu avem nicio concesiune ca poveste de succes la care să ne raportăm ca punct de pornire pentru alte concesiuni în viitor”, a precizat ministrul Transporturilor. În opinia sa, în România există discrepanțe mari în ceea ce privește dezvoltarea economică între regiuni, iar noi trebuie să urmărim atât interesul european, care presupune coridoare pan-europene pe teritoriul țării, dar și interesul național, dincolo de aceste coridoare pan-europene. „Nu doar pe culoarul pan-european este viață ci și la Vaslui și Rădăuți este viață”, a explicat ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, anul acesta este primul în care absorbția fondurilor europene va depăși 50%, iar anul viitor România va atrage toți banii acordați în exercițiul financiar 2007 — 2013. Ministrul Ioan Rus a vorbit și despre problemele cu care se confruntă companiile care activează în domeniul infrastructurii. „Prin tipul de management pe care și l-au asigurat până acum nu au reușit să se ridice la nivelul de competitivitate necesar într-o economie globalizată”, a precizat Rus. Potrivit sursei citate, soluția la această problemă este continuarea implementării managementului privat în companiile din domeniu, dar și reluarea privatizărilor. „E nevoie de privatizare pentru că în adunările generale ale acționarilor să existe și acționari care își doresc dividende. Dacă se duce exclusiv la bugetul de stat, dividendul e depersonalizat. Este nevoie de acționari care își doresc profit”, a adăugat ministrul Transporturilor.