România este în avangarda țărilor care își racordează și adaptează sistemul de educație la tendința mondială de utilizare a tehnologiei informației în procesul de predare – învățare, a afirmat miercuri ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, prin intermediul unui comunicat remis presei. Potrivit sursei citate, acest lucru este confirmat de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, realizat în parteneriat cu experții în tehnologii educaționale din SUA, care arată că „îmbunătățirea abilităților digitale și a accesului la resursele digitale și deschise sunt esențiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci și pentru crearea unor modele de învățământ flexibile, care facilitează învățarea de-a lungul vieții. „Același Raport subliniază nevoia unor acțiuni urgente în vederea promovării inovării în sălile de clasă. Acesta este un lucru pe care România îl face deja, fiind pentru prima dată când demarăm un proces de modernizare a școlii românești, fără a ajunge în situația în care acesta să ne fie solicitat imperios de instituțiile europene, ca o consecință a unei rămâneri în urmă. Din acest punct de vedere, România se află înaintea multor state din Uniunea Europeană, fiind conectată la noile tendințe mondiale de creștere a calității procesului educațional și a adaptării la realitățile secolului al XXI-lea, prin aducerea tehnologiei mai aproape de școală. Facem acest lucru nu doar prin introducerea manualelor digitale, dar și prin derularea unor proiecte precum „Internet în școala ta”, care presupune conectarea a 2.446 de școli din mediul rural și mic urban la Internet sau prin dotarea unor clase cu produse IT de ultimă generație, în urma parteneriatului dintre minister și un mare producător în domeniu”, a susținut ministrul Educației. Potrivit acestuia, pentru a duce mai departe acest proces, pe care experții în educație ai Comisiei Europene îl recomandă, MEN are în vedere efectuarea mai multor pași precum continuarea revizuirii și modernizării programelor școlare, urmată de elaborarea unor noi manuale, inclusiv în format digital, pentru toți ceilalți ani de studiu (învățământ primar, gimnazial și liceal), identificarea resurselor în vederea dotării tuturor școlilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablete, dar și elaborarea unui proiect finanțat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic, care să funcționeze în tot sistemul de învățământ.