Ministrul Educaţiei Remus Pricopie spune că România este printre primele ţări care aduc noile tehnologii în şcoli şi că procesul va continua prin dotarea şcolilor, inclusiv a celor de la ţară, cu tablete, prin realizarea catalogului electronic şi a manualelor digitale pentru toţi anii de studiu.”România este în avangarda ţărilor care îşi racordează şi adaptează sistemul de educaţie la tendinţa mondială de utilizare a tehnologiei informaţiei în procesul de predare – învăţare”, spune ministrul Educaţiei, precizând că acest lucru este confirmat de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, realizat în parteneriat cu experţii în tehnologii educaţionale din SUA.Raportul arată că „îmbunătăţirea abilităţilor digitale şi a accesului la resursele digitale şi deschise sunt esenţiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci şi pentru crearea unor modele de învăţământ flexibile, care facilitează învăţarea de-a lungul vieţii” şi că este nevoie de acţiuni urgente „în vederea promovării inovării în sălile de clasă”.Potrivit Ministerului Educaţiei, „România se află înaintea multor state din Uniunea Europeană, fiind conectată la noile tendinţe mondiale de creştere a calităţii procesului educaţional şi a adaptării la realităţile secolului al XXI-lea, prin aducerea tehnologiei mai aproape de şcoală”, prin introducerea manualelor digitale, dar şi prin derularea unor proiecte precum „Internet în şcoala ta”, care presupune conectarea a 2.446 de şcoli din mediul rural şi mic urban la Internet sau prin dotarea unor clase cu produse IT de ultimă generaţie.În continuare, Ministerul Educaţiei are în vedere mai mulţi paşi: continuarea revizuirii şi modernizării programelor şcolare, urmată de elaborarea unor noi manuale, inclusiv în format digital, pentru toţi ceilalţi ani de studiu (învăţământ primar, gimnazial şi liceal), identificarea resurselor în vederea dotării tuturor şcolilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablete, dar şi elaborarea unui proiect finanţat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic, care să funcţioneze în tot sistemul de învăţământ.