Irlandezii au cumpărat în primele nouă luni ale acestui an peste 2.400 de automobile marca Dacia, în creștere cu 111% în ritm anual, ceea ce face din subsidiara Renault marca cu cel mai puternic ritm de creștere de pe piața din Irlanda, informează un articol publicat duminică în cotidianul Irish Independent. Succesul înregistrat de Dacia i-a făcut pe directorii de la subsidiara irlandeză a grupului Renault să compare marca auto românească cu succesul înregistrat de companiile low cost din alte industrii precum compania aeriană Ryanair și grupul de distribuție Lidl. ‘Poate în urmă cu câțiva ani nu era ceva normal să zbori cu Ryanair sau să îți faci cumpărăturile la Lidl sau Aldi însă lucrurile stau altfel în prezent. Același lucru este valabil și în cazul Dacia. Oamenii știu care este valoarea banilor iar în cele din urmă totul se reduce la accesibilitate’ a declarat directorul de operațiuni din Irlanda al Renault Group, Patrick Magee. Se estimează că Dacia va contribui cu până la 30 de milioane de euro la vânzările de 120 de milioane de euro pe care Renault Group se așteaptă să le înregistreze pe piața din Irlanda în acest an iar pe termen mediu marca Dacia și-a propus să ajungă la o cotă de piață de 4-4,5% în Irlanda. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.