Uniunea Europeană a anunțat că sistemul de control al stabilității (ESP) este o dotare obligatorie pentru toate mașinile și autovehiculele ușoare de marfă vândute pe bătrânul continent de la 1 noiembrie 2014, iar din 2015 măsura va fi aplicată tuturor autovehiculelor indiferent de categoria acestora, anunță marți portalul worldcarfans.com. Până în prezent 84% din autovehiculele noi comercializate în Europa au avut ca dotare acest sistem (Electronic Stability Programe, ESP) — tehnologie care se bazează pe un set de senzori, care măsoară de 25 de ori pe secundă dacă mașina rulează optim păstrând direcția pe care șoferul o imprimă acesteia. În momentul în care computerul mașinii sesizează că autovehiculul nu mai rulează corespunzător pe traiectorie și există riscul unui derapaj, calculatorul reduce cuplul motor în momentul respectiv și frânează individual roțile mașinii astfel încât autovehiculul păstrează aderența optimă de rulare și se reînscrie pe traiectoria transmisă de către șofer. Gerhard Steiger, președinte al Diviziei de Control a Sistemelor Șasiului din cadrul companiei Bosch, a declarat că ‘ESP-ul salvează vieți’ și potrivit unui studiu al companiei, în 2011 tehnologia ESP a prevenit producerea a 33.000 de accidente și a salvat peste 1.000 de vieți la nivelul statelor Uniunii Europene. ESP-ul a fost introdus pe mașinile de serie, ca versiune al unui sistem de control al tracțiunii, în 1995 de către Mercedes pe modelul său W-140 S classe și BMW în cadrul unui proiect de cercetare dezvoltat în colaborare cu Bosch, iar din 1998 de Volvo pe noul său model S80. De la introducerea sa, în 1995, tehnologia a prevenit 190.000 de accidente și a salvat peste 6.000 de vieți în Europa. Tehnologia ESP a fost introdusă ca măsură obligatorie din septembrie 2011 în Canada și SUA, pentru toate vehiculele cu masă până la 4,5 tone, fiind de asemenea prezentă pe mașinile noi vândute în Australia și Israel.