Reprezentanţii Dalkia Termo Iași continuă acţiunile pentru o bună funcţionare a sistemului centralizat de termoficare. Astfel, ţinând cont de creșterea cererii de căldură înregistrată la sfârșitul lunii octombrie, Dalkia Termo Iași a pornit Centrala Electro Termică (CET II) de la Holboca în cursul zilei de sâmbătă, 1 noiembrie. Astfel, în după-amiază zilei de duminică 2 noiembrie s-a finalizat trecerea de pe CET-ul din Tudor Vladimirescu pe CET Holboca, schemă de funcționare ce va fi valabilă, în principiu, până în luna aprilie a anului viitor. Totodată, şefii companiei au anunţat că toate punctele și modulele termice exploatate de Dalkia la Iași funcționează automat, fiecare având un senzor ce înregistrează temperatura exterioară. Astfel, în momentul în care aceasta depășește 14 grade Celsius, furnizarea încălzirii se oprește automat, iar când senzorul detectează o temperatură exterioară mai mică de 14 grade, instalațiile încep să furnizeze căldură clienților. În plus, specialiştii operatorului de termoficare au făcut precizările necesare şi în ceea ce priveşte stadiul furnizării căldurii. Concret, la începutul sezonului de încălzire, existau aproximativ 600 de scări de bloc (4.900 de apartamente) în situația de a nu putea primi căldură din cauza datoriilor înregistrate și a refuzului reprezentantului legal al asociației (președintele) de a încheia cu Dalkia protocol de eșalonare a debitului. Între timp, societatea a încheiat 124 de acorduri de plată eșalonată a datoriei. În momentul de față, mai sunt 311 scări de bloc (2.800 de apartamente) unde nu s-a putut porni încălzirea din motivele menționate anterior. ”În aceste situații, ne aflăm într-un blocaj din cauza faptului că președintele (care este reprezentantul legal al asociației) refuză invitațiile noastre la dialog în vederea identificării și aplicării soluției optime pentru ca locatarii să poată beneficia de încălzire. În plus, avem numeroase cazuri ce ne-au fost aduse la cunoștință de locatarii care nu erau la curent cu datoriile asociației. În unele situații, restanța totală afișată pe lista de întreținere este mai mică decât datoria la energia termică, ceea ce înseamnă că locatarii și-au plătit întreținerea, însă asociația nu a achitat banii mai departe la Dalkia. Din aceste motive, agenții comerciali ai Dalkia derulează în această săptămână o acțiune generalizată de transmitere a unor notificări scrise în cutiile poștale ale tuturor locatarilor aflați în această situație, pentru ca aceștia să fie corect informați și să ia măsurile pe care le consideră necesare”, au precizat reprezentanți Dalkia Termo Iași. Pentru informații suplimentare legate de acest subiect, locatarii pot contacta compania, non-stop, la 0.800.800.123 (număr gratuit, disponibil în orice rețea de telefonie fixă sau mobilă) și pe adresă de email iasi@dalkia.ro. De asemenea, ieșenii care doresc să obțină detalii legate de situația propriei asociații pot merge la Biroul Relații Clienți de pe Calea Chișinăului 25, etajul 1 (program: luni, miercuri și vineri: 08:00 – 14:00; marți și joi: 12:00 – 18:00). (E.M.)