Circa 4,75 milioane de români cu vârsta între 18 şi 65 de ani doresc să cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai mulţi decât în 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele şi telefoanele mobile, potrivit unui studiu Millward Brown.La fel ca în anii precedenţi, în rândul bărbaţilor şi al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observă un nivel al intenţiei de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populaţiei generale. Faţă de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday şi spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaţilor media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%, menţionează studiul.”În general, bărbaţii sunt mai entuziaşti decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicaţie este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălţămintea sau produsele de îngrijire personală) sunt mai degrabă «senzoriale» şi astfel necesită o experienţă directă pentru o validare completă înainte de achiziţie. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown România, Daniela Lazăr. De Black Friday 2014 lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboţii de bucătărie, urmate de televizoare (30%) şi telefoane mobile (20%), potrivit intenţiei de achiziţie.„Televizoarele şi telefoanele mobile sunt şi categoriile care înregistrează cea mai mare creştere a intenţiei de cumpărare faţă de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele şi cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile”, arată studiul.Pe lista se mai regăsesc, în ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), maşini de spălat (9%) şi încălţăminte (8%).În ceea ce priveşte magazinele luate în calcul pentru cumpărături de Black Friday, topul primelor nume menţionate de respondenţi este format din eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Domo, Media Galaxy, Auchan, Kaufland, cora şi Dedeman.Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care ştiu acum de Black Friday.