Peste 8.800 de elevi şi preşcolari din judeţul Iaşi au fost antrenaţi timp de o săptămână într-o campanie care a avut ca scop sprijinirea persoanelor aflate în dificultate Potrivit inițiatorilor campaniei, față de anul trecut, numărul elevilor şi al profesorilor voluntari a crescut cu un procent de peste 50%. Astfel, în perioada 17 – 21 noiembrie, în 70 de unităţi de învăţământ din judeţ (peste o treime din totalul unităților din județ) s-a derulat campania social ”Săptămâna legumelor şi fructelor donate”, inclusă în cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară (SNAC). Campania a implicat voluntari, elevi şi profesori, de la şcolile care promovează acţiunile umanitare din cadrul SNAC. ”Scopul acestei campanii este acela de a sensibiliza elevii şi profesorii din unităţile de învăţământ cu privire la situaţia dificilă în care se află persoanele afectate de lipsa de alimente. Prin acest demers se intenţionează consolidarea abilităţilor copiilor de a trăi împreună cu ceilalţi într-o societate unită şi solidară în care contează valenţele umanitare, implicarea, angajamentul, responsabilitatea”, a declarat Gabriela Raus, inspector de specialitate, coordonator judeţean SNAC. Campania ,”Săptămâna legumelor şi a fructelor donate” a constat în strângerea de legume şi fructe de către elevii voluntari implicaţi în programul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară (SNAC) şi donarea lor familiilor aflate în dificultate sau unor instituţii sociale. Concret, în judeţul Iaşi s-au implicat 70 de şcoli şi grădiniţe, care au antrenat în acest demers 8 299 de elevi şi preşcolari, precum și 866 de cadre didactice. Au beneficiat de rezultatele campaniei 4 368 de elevi şi persoane defavorizate din județul Iași. Donațiile au constat în:legume şi fructe în cantitate totală de aproximativ 15.000 kilograme, 410 kilograme de făină albă, mălai, paste făinoase, orez, zahăr, 360 l ulei, 233 borcane cu zacuscă, compot, dulceaţă şi gem,miere, 233 pachete cu dulciuri , sume de bani. Beneficiarii au fost persoane din categorii defavorizate: elevi cu dizabilităţi din şcoli speciale sau din Centre de plasament, familii aflate în dificultate din comunităţi apropiate şcolilor, bătrâni din instituţii de ocrotire socială. (E.M.)