E.ON se va concentra mai mult pe o creștere organică și mai puțin pe achiziții (Johannes Teyssen)

E.ON se va concentra mai mult pe o creștere organică și mai puțin pe achiziții, după ce compania germană a anunțat luni că se va divizia în două entități în ideea de a renunța la centralele electrice și a se concentra pe energiile regenerabile și rețele, a afirmat marți la Berlin directorul general Johannes Teyssen, transmite Reuters.

‘Ambele companii vor avea ambiții globale’ și vor fi extrem atractive pentru atractive. E.ON va beneficia mai mult datorită creșterii organice și mai puțin de pe urma achizițiilor’, le-a declarat jurnaliștilor Teyssen.

Acesta a încercat să atenueze temerile privind noua companie, care a fost denumită de unii analiști ‘o companie de utilități de rebuturi’ — o comparație cu evoluțiile din industria bancară, unde activele neperformante sunt transferate în ‘băncile de rebuturi’ (bad bank).

Marți dimineață, acțiunile E.ON înregistrau un avans de 1,4% la Bursa de la Frankfurt, după ce luni au urcat cu peste 4%.

Cea mai mare companie de utilități din Germania a informat luni că se va concentra pe energiile regenerabile, rețele de distribuție și servicii personalizate de îmbunătățire a eficienței energetice, pentru a putea răspunde la modificările de pe piețele energetice, progreselor tehnologice și cererilor venite din partea consumatorilor.

E.ON a precizat că va pregăti pentru anul viitor listarea unei companii apărute prin divizarea sa, urmând ca separarea să se realizeze în a doua jumătate a lui 2016. Conducerea companiei a mai informat că nu vor exista restructurări de personal, dar că aproximativ 40.000 din angajații săi vor rămâne la grupul mamă și restul 20.000 se vor alătura noii companii.

Prin renunțarea la activele de producere a energiei, E.ON va părăsi un sector care a fost afectat de decizia autorităților germane de a încuraja dezvoltarea energiilor regenerabile prin tarife care defavorizează termocentralele și centralele nucleare. În ultimii șase ani, valoarea de piață a E.ON a scăzut cu aproape trei sferturi, până la 29 de miliarde de euro, de la un record de peste 100 de miliarde de euro în 2008.

E.ON este prezent și pe piața din România, unde are peste 2,8 milioane de clienți în jumătatea de nord a țării, cărora le furnizează gaze naturale și energie electrică.