Realizarea Autostrăzii Moldova – Transilvania, sprijinită la unison de autoritățile ieșene  

dezbatere autostradaLa inițiativa primarului Gheorghe Nichita, la sfârșitul săptămânii trecute, la Palatul Roznovanu a avut loc dezbaterea ”Investiții Strategice pentru Iași 2015 – 2020”, în cadrul căreia au fost prezentate principalele proiecte de dezvoltare ale municipiului, care urmează să fie finanțate cu fonduri europene, în cadrul viitorului exercițiu bugetar comunitar. Alături de prefectul Dan Cârlan și de președintele Consiliului Județean (CJ), Cristian Adomniței, la întâlnire au fost prezenți parlamentarii Constantin Adăscăliței, Sorin Iacoban, Cristina Nichita, Neculai Rățoi, Anghel Stanciu, Vasile Mocanu și Florin Constantinescu (PSD), Costel Alexe, Anton Doboș, Mihaela Popa, Grigore Crăciunescu (PNL), Petru Movilă, Camelia Bogdănici (PMP), Gheorghe Emacu (UNPR) și Viorel Blăjuț (independent) și președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Iași, Paul Butnariu. Toți participanții la dezbatere și-au asumat susținerea pentru cele cinci mari proiecte ale Iașului, în frunte cu realizarea autostrăzii Moldova – Transilvania. Pe lângă această importantă investiție, pentru care participanții la întâlnire au cerut în mod expres actualilor guvernanți includerea urgent a ei în Master Planul de transport rutier al României, alte proiecte prioritare pentru Iași sunt Spitalul Regional de Urgență, Parcul Industrial (ce urmează să fie amenajat pe platforma Fortus), șoseaua de centură a municipiului, precum și realizarea unui complex sportiv regional în zona Moara de Vânt, care să cuprindă, pe lângă stadionul cu o capacitate de 40.000 de locuri, o sală modernă de sport, cu o capacitate de 10.000 de locuri, precum și un teren de tenis. Așa cum era de anticipăat, tema principală a discuțiilor a constituit-o necesitatea construirii Autostrăzii Moldova – Transilvania. “Cred că e timpul să dăm un semnal public, ferm, neechivoc, că noi toţi, cei aleşi sau desemnaţi, suntem capabili să depăşim divergenţele temporare şi, prin dialog şi colaborare, să putem să lucrăm împreună pentru acest proiect fundamental al Iaşului”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. ”Cred cu tărie că nu trebuie să lăsăm Guvernul să adopte Master Planul de transport cu actuala hartă. Dacă acest document vc fi adoptat în varianta în care se află în acest moment, atunci vom mai discuta despre acest proiect al nostru după anul 2020, cel mai devreme”, a afirmat, la rândul său, președintele CJ Iași, Cristian Adomniței. Președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Iași, Paul Butnariu, a criticat modul de întocmire de către Guvern a Master Planului de transport rutier al României pentru perioada 2014-2020, despre care a spus că este un document ”neprofesionist”. ”Camera de Comerț, mediul de afaceri ieșean, combat cifrele pe care se bazează acest Master Plan. Cerem prioritizarea tronsonului Ungheni-Iași-Târgu Mureș, pe care-l considerăm a fi unul fezabil și posibil de finanțat și realizat”, a afirmat Paul Butnariu. În încheiere, priamrul Gheorghe Nichita și-a exprimat încrederea că Guvernul va modifica Master Planul de transport al României, prin includerea, pe ultima sută de metri a acestui document, a Autostrăzii Moldova – Transilvania. ”Cred că este un proiect strategic pentru noi toți, cred că schimbarea acestui Master Plan de trei ori nu face altceva decât să arate că nu vom face autostrada și cred că este nevoie să ne unim cu toții pentru realizarea acestui proiect strategic”, a precizat primarul Gheorghe Nichita. În încheiere, șeful municipalității a solicitat conducerii Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Iași să elaboreze un material privind necesitatea includerii în Master Planul de transport rutier a României a Autostrăzii Moldova – Transilvania, document care, ulterior, să fie înaintat Ministerului Transporturilor, în vederea demarării demersurilor necesare pentru punerea în practică a acestui proiect. (E.M.)