Polonia a intrat, duminică, în era trenurile de mare viteză prin punerea în serviciu a Pendolino, un tren pendular produs de grupul francez Alstom la Savigliano, în Italia, transmite AFP. Un ‘Intercity Premium’ plecat din Cracovia la ora 06,05 a ajuns în gara centrală din Vașovia la ora 08,37, cu o jumătate de oră mai repede decât ar fi durat o călătorie cu trenurile expres tradiționale care circulă pe această linie. Fiecare garnitură de tren Pendolino este compusă din șapte vagoane, care oferă 402 de locuri împărțite în două clase. Acesta este rezultatul unui contract de 665 de milioane de euro semnat în 2011 de grupul Alstom și operatorul feroviar polonez PKP Intercity privind livrare a 20 de trenuri Pendolino și înființarea unui atelier de întreținere la Varșovia. Una din ramele de tren Pendolino a stabilit în 2013 recordul de viteză pe o linie de cale ferată din Polonia, 293 de kilometri. Însă trenul nu va putea rula la această viteză în Polonia în condițiile în care doar pe unele tronsoane se poate rula cu 250 de kilometri pe oră, viteza sa maximă de croazieră. Grupul Alstom este prezent pe piața din Polonia încă din 1997 când a preluat producătorul de tramvaie, Konstal. Uzina sa de la Katowice are în prezent aproximativ 1.000 de angajați și produce în prezent rame de metrou pentru Ryad, capitala Arabiei Saudite, a declarat vice-președintele Alstom Transport Europe, Andreas Knitter. Trenurile Pendolino poloneze au fost concepute și fabricate în Italia, Franța și Belgia. ‘Aceasta a fost singura modalitate pentru a putea respecta calendarul impus de operator’ a explicat Andreas Knitter. Punerea în serviciu a trenurilor Pendolino și costul ridicat al biletelor a generat unele critici în Polonia, unde unii pasageri s-au declarat mai atașați de trenurile mai lente pe care Pendolino le va înlocui precum și de biletele de trei ori mai ieftine decât cel pentru o călătorie cu Pendolino. Pentru a răspunde la aceste critici, operatorul feroviar PKP a oferit bilete la preț promoțional care oferă o călătorie cu Pendolino pe ruta Cracovia-Varșovia, aproximativ 300 de kilometri, pentru aproximativ 12 de euro.