Românii încep să aleagă tot mai mult vacanțe personalizate, de tip „signature”, construite în funcție de timpul, bugetul dar și în funcție de ceea ce își doresc de la concediul lor, apreciază reprezentanții agențiilor de turism specializate.„Deși turismul de masă este cea mai cunoscută nișă turistică din România, de câțiva ani am observat o creștere a apetitului românilor pentru vacanțele personalizate, construite în funcție de timpul, bugetul dar și în funcție de ceea ce își doresc de la concediul lor. În aceste pachete personalizate includem experiențe unice în destinații exotice, fie sejururi fie circuite. Pentru că este o piață relativ tânără, este dificil de făcut estimări referitoare la mărimea acesteia”, a precizat, pentru AGERPRES, Alexandra Pârvu, marketing și customer care manager în cadrul unei agenții de turism.Destinațiile cele mai cerute de clienți sunt Republica Dominicană, Maldive, Thailanda, SUA, Cuba și Mexic. Reprezentanții agenției de turism Eturia apreciază că destinațiile exotice, cu resorturi de lux și posibilitate de plajă sunt cele mai .o astfel de vacanță, valoarea medie a unui pachet turistic personalizat este de 1700 euro/persoană, pentru sejururi la plajă. În schimb, românii care aleg circuitele tip „signature” plătesc, în medie, 3.000 euro/persoană. Turul Africii este, în schimb, cel mai scump pachet vândut — 18.000 euro/persoană.În topul celor mai bine vândute destinații, Republica Dominicană, Cuba, Maldive, Indonezia, Mauritius și Jamaica se află pe locurile fruntașe.Cei care aleg pentru pachetele personalizate pentru a-și petrece luna de miere în destinații exotice plătesc începând cu 1.400 euro/persoană în Indonezia, 4.190 euro/persoană în Argentina sau 8.310 euro/persoană pentru un circuit în Tanzania și Zanzibar.