AirAsia dezminte că unul dintre avioanele sale s-ar fi confruntat cu pană de motor sâmbătă

air_asia_gcairCompania malaysiană AirAsia, al cărei avion s-a scufundat în mare la 28 decembrie cu 162 de persoane la bord, a dezminţit duminică faptul că un alt avion al său s-a confruntat cu o pană de motor, aşa cum afirmă presa locală.Presa indoneziană şi cea malaysiană au afirmat că motorul acestui avion, care se pregătea să decoleze sâmbătă din Surabaya, al doilea oraş ca mărime din Indonezia, de unde a decolat şi avionul care s-a scufundat în mare, s-a oprit după ce a produs un zgomot surd.Oficialul responsabil de securitate la AirAsia Indonesia, Raden Achmad Sadikin, a dezminţit, explicându-le jurnaliştilor că sistemul auxiliar de energie (APU), echipamentul destinat alimentării cu energie a avionului când acesta se află la sol, a fost cel care s-a oprit.„Nu motorul a fost cel care s-a defectat. Avionul se pregătea să decoleze dar APU, echipamentul care ajută la demararea motorului, s-a oprit brusc”, constrângând pilotul să revină în parcare, a explicat el. Potrivit directorul AirAsia Indonezia, Sunu Widyatmoko, citat de presa locală, avionul a putut apoi să decoleze şi a aterizat fără probleme la Bandung, în vestul insulei Java.Directorul AirAsia, Tony Fernandes, a denunţat pe Twitter informaţii „stupide” apărute în presă, în căutarea „senzaţionalului”.Căutări de amploare sunt în desfăşurare pentru găsirea cadavrelor şi a epavei avionului Airbus A320-200 care s-a scufundat în Marea Java la 28 decembrie.Agenţia naţională de meteorologie din Indonezia a apreciat că este posibil ca vremea să fi fost „factorul declanşator” al prăbuşirii avionului, ale cărui motoare ar fi fost avariate de gheaţă.Autorităţile indoneziene au declarat, de asemenea, că anchetează „infracţiunile” comise de companie, lider regional în trasportul aerian low cost, pe care o suspectează că a folosit un culoar aerian de zbor fără autorizaţie.