Directorul Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe (MAE), Bogdan Stănescu, a prezentat, marți, activitatea MAE în perioada 24 decembrie – 4 ianuarie, precizând că instituția a gestionat în acest interval o serie de situații în care au fost implicați cetățeni români, dar a acționat și pe linie prevenită și de informare a românilor care doresc să călătorească în străinătate. Stănescu a explicat că în perioada amintită eforturile ministerului în domeniul consular s-au orientat în principal spre o informare a românilor cu privire la pericolele la care se pot expune și s-au concentrat pe gestionarea de către Departamentul Consular și misiunile diplomatice ale României a situațiilor în care au fost implicați români. În acest sens, oficialul MAE a arătat că a fost asigurată preluarea tuturor apelurilor de urgență de către misiunile diplomatice, dar și buna comunicare publică în situații deosebite. Totodată, a arătat Bogdan Stănescu, s-au organizat echipe consulare la nivelul tuturor misiunilor diplomatice și consulare ale României astfel încât acestea să fie pregătite să intervină în orice moment în situația în care apare un caz consular. De asemenea, a adăugat Stănescu, la nivelul Departamentului Consular a existat o structură care a acționat în permanență astfel încât să se poată gestiona cât mai bine problemele consulare care ar fi putut apărea în această perioadă. „În ceea ce privește latura preventivă și de informare, în decembrie 2014, MAE a lansat ghidul de iarnă, un material util pentru românii care doresc să se deplaseze în străinătate, care conține informații complexe și în amănunt cu privire la principalele destinații turistice către care se îndreaptă românii în această perioadă”, a amintit demnitarul. Stănescu a prezentat și o serie de cazuri în care MAE s-a implicat și a oferit asistență în perioada menționată.