Distribuirea cardurilor de sănătate care nu au ajuns încă la asigurați prin intermediul medicilor de familie reprezintă un demers în folosul pacienților, a declarat purtătorul de cuvânt al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Mihaela Tănase.”Vorbim despre aproximativ 1 milion de carduri care nu au putut fi distribuite prin servicii poștale. Noi sperăm că medicii de familie vor înțelege că acest demers este făcut în folosul asiguraților. Practic vorbim despre un număr foarte mic de carduri care să le revină medicilor de familie pentru a le distribui. Peste 90% din carduri au fost distribuite prin servicii poștale. Este o diferență de aproximativ 1 milion de carduri și ar fi păcat ca oamenii să fie puși pe drumuri, să meargă la casa de asigurări pentru ca mai apoi să meargă la medicul de familie pentru un serviciu medical”, a explicat Tănase.Ea a spus că asiguratul va merge la medicul de familie să își ridice cardul doar cu ocazia solicitării unui serviciu medical și nu va merge „expres” doar pentru a-și cere cardul.”Sperăm să înțeleagă demersul nostru și de ce am apelat la această cale pentru a distribui restul de carduri”, a mai spus purtătorul de cuvânt al CNAS.Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) și Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) au reafirmat luni că nu acceptă să se implice în distribuția cardurilor de sănătate rămase nedistribuite la nivelul caselor de asigurări județene și nici în acțiunile de distribuire ulterioare.”Așa cum am argumentat în numeroase rânduri și cum se poate observa în documentele încărcate pe pagina de web a SNMF (www.snmf.ro/card), distribuirea cardului trebuie să fie finalizată de către CNAS.Cardul de asigurat este proiectul acestei instituții, nu al medicilor de familie. Cardul reprezintă un document de identificare care conform legii poate fi eliberat titularului doar de emitent (CNAS). Cardul de asigurat trebuie să fie distribuit de asigurător către asigurat, el constituind o legătură directă între aceștia, care nu poate include terți. În acest sens reiterăm necesitatea existenței unui contract între asigurat și asigurător, contract care să conțină obligațiile și drepturile fiecărei părți contractuale”, se arată într-un comunicat remis de cele două organizații ale medicilor de familie.