Ministerul Sănătății va organiza vineri la sediul Institutului Național de Sănătate Publică o dezbatere publică având ca temă proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul național de asigurări sociale de sănătate.
Proiectul prevede că utilizarea efectivă a cardului național de asigurări sociale de sănătate de către asigurați și furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale se va face începând cu 1 februarie 2015.
Potrivit altor prevederi ale proiectului, asiguratul va suporta contravaloarea cardului național, precum și cheltuielile aferente distribuției acestuia, în situația solicitării eliberării unui duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, precum și în situația modificării datelor personale de identificare.
Titularul sau împuternicitul cardului poate în termen de 15 zile calendaristice de când l-a pierdut, i-a fost furat sau și-a modificat datele personale să solicite prin intermediul casei de asigurări de sănătate eliberarea unui nou card național, pe baza unei cereri însoțite de dovada plății contravalorii cardului și a cheltuielilor de distribuție a acestuia.
„Eliberarea unui nou card național se face în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la casa de asigurări de sănătate în a cărei evidență se află persoana respectiva. Acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverințe eliberate de casele de asigurări de sănătate pana la eliberarea unui nou card național”, precizează sursa citată.
Timpul alocat luării cuvântului pentru fiecare vorbitor va fi de 3 minute.
Potrivit legislației în vigoare, dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toți solicitanții înscriși la cuvânt și-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuție.