România va avea încă 250 de kilometri de autostradă până la sfârșitul anului 2016, în acest an urmând să fie dați în folosință 50 de kilometri, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Potrivit acestuia, în prezent sunt operabili aproximativ 700 de kilometri de autostradă.
„În 2016, vom avea aproape 250 de kilometri de autostradă finalizați. Vom circula efectiv pe încă 50 de kilometri la finele anului 2015. Adică, vom pleca de la Sibiu la Nădlac și vom pleca de la Cluj spre Borș și vom pleca de la Cluj spre Tg. Mureș și de la Făgăraș spre Brașov-Turda-Sebeș și vor fi începute lucrările de la Iași spre Transilvania, de la Pitești spre Transilvania, adică spre Sibiu și, sper, și cele la Comarnic-Brașov”, a spus Rus, într-o conferință de presă.
Șeful de la Transporturi a precizat că, în 2016, cu siguranță se va putea circula pe Sibiu-Nădlac și pe Cluj-Borș, excepție făcând o zona cuprinsă între Mihăiești și Suplacu de Barcău, care s-ar putea să fie finalizată în 2017. De asemenea, tot din 2016 se va putea circula pe Cluj — Tg. Mureș, pe Tg. Mureș — Făgăraș, Sibiu — Făgăraș și Făgăraș — Brașov.
Ioan Rus a subliniat că au fost identificate câteva proiecte critice, precum Valea Oltului, iar în următoarele două săptămâni urmează să fie nominalizat câștigătorul contractului de fezabilitate.
„În următoarele două săptămâni avem câștigătorul pentru fezabilitate la autostrada Pitești — Sibiu. S-au făcut analize, para-analize și supra-analize. Concluzia este că, probabil, vom renunța la ideea de a faza acea autostradă, pentru că găsim resurse financiare și ne ducem direct cu autostradă. Am analizat cu maximă corectitudine și vom intra direct la autostrada Pitești-Sibiu, de fapt Curtea de Argeș — Sibiu. Oricum am face, durează patru ani acea lucrare”, a explicat ministrul.
Potrivit acestuia, în 2015 DN 7 Pitești — Sibiu va fi extins din loc în loc cu a treia bandă, pentru fluidizarea traficului.
„Anul acesta vor demara lucrările de extindere a actualului DN 7 Pitești — Sibiu cu banda a treia din loc în loc, asta însemnând să nu te duci în spatele unui tir 50 de km. Te duci 5 km, după aia iar apar 3 km de trei benzi, o a treia bandă reversibilă. Ușurăm circulația”, a arătat el.
Și pe DN1 au fost identificate mai multe zone unde se poate face a treia bandă.
„Lucrările încep în acest an. Și dacă te duci de la Comarnic la Brașov există zone unde este a treia bandă. Dacă s-a stricat tirul, stă pe dreapta, nu încurcă toată circulația. Am identificat mai multe zone, astfel încât și acolo să se poată face la diverse distanțe a treia bandă. Costurile se vor duce spre circa 100 de milioane de euro. Nu sunt costuri enorme, dar rezolvă problemele critice pe care le avem astăzi în circulația rutieră din România, urmând ca autostrada să o tratăm separat”, a spus Rus.
La priorități sunt trecute lucrări care vor începe în 2015 și vor viza rezolvarea problemelor de infrastructură din regiuni mai puțin dezvoltate economic.
„La priorități am trecut lucrări care încep în 2015 — ne-am angajat că rezolvăm și problemele de dezvoltare economică a unor regiuni care astăzi sunt în dificultate pentru că nu există o infrastructură rutieră ca suport pentru dezvoltarea economică. Și, atunci, dăm drumul la autostrada Ungheni — Iași — Tg. Neamț și de la Tg. Neamț la Tg. Mureș variantă de autostradă fazată (…) astfel încât în 2018 toate regiunile istorice ale României să fie legate între ele prin autostradă sau drum expres și am putea face acest lucru dacă Parlamentul va fi de acord”, a precizat șeful de la Transporturi.