În România 31,4% dintre manageri sunt femei, ceea ce plasează țara pe locul 53 din 126 de state analizate de Organizația Internațională al Muncii (OIM) după ponderea femeilor care ocupă poziții de manager.
România se situează înaintea unor țări precum Germania, unde ponderea femeilor manager este de 31,1%, Austria (30%), Olanda (29%) sau Danemarca (28,4%) dar este devansată de Republica Moldova, locul 10 la nivel global, unde ponderea femeilor manager este de 44,1%. Ungaria locul 28 în acest clasament iar Bulgaria locul 35.
Potrivit OIM, țara cu cea mai mare pondere a femeilor manager este Jamaica (59,35), urmată de Columbia (53,1%), Insula Sfânta Lucia (52,3%), Filipine (47,6%), Panama (47,4%), Belarus (46,2%) și Letonia (45,7%). La celălalt capăt al clasamentului se află Pakistanul unde doar 3% dintre manageri sunt femei, alături de Algeria (4,9%) și Iordania (5,1%).
De asemenea, OIM include România în rândul țărilor în care în perioada 2000-2012 ponderea femeilor în poziții de manager a crescut cu peste 5%, în timp ce țări precum Germania, Cehia, Franța, Danemarca și Finlanda au înregistrat o creștere mai mică de 5% la acest indicator.
În ceea ce privește prezența femeilor în funcții de manageri de top și la nivel mediu, România se plasează pe locul 24 din 49 de țări, cu o pondere de 31,1%, devansând din nou țări precum Germania (28%), Austria (27%) sau Olanda (28,4%). La acest capitol, clasamentul este condus de Republica Dominicană, unde femeile ocupă 55,8% din funcțiile de manageri de top și la nivel mediu, în timp ce la coada clasamentului este Turcia, unde doar 14,3% din funcțiile de manageri de top și la nivel mediu sunt ocupate de femei.
Raportul OIM arată că, cu cât este mai mare o companie, cu atât scad șansele ca o femeie să ocupe poziția de top. Doar 5% din cele mai mari companii ale lumii sunt conduse de femei CEO. Cu toate acestea, lipsa femeilor în poziții de conducere ar putea afecta rezultatele unei companii, OIM subliniind că studiile arată că există o corelație între participarea femeilor și succesul în afaceri.
OIM recomandă companiilor să promoveze egalitatea de sexe prin întărirea politicilor împotriva hărțuirii sexuale, evaluarea performanțelor în funcție de rezultate, numirea femeilor în poziții de răspundere și sprijinindu-le prin programe de asistență la creșterea copiilor.