Nouă din zece participanţi la un sondaj de opinie, realizat la comanda Agenţiei Naţionale pentru Reglementări în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), au declarat că sînt satisfăcuţi, complet sau parţial, de calitatea serviciilor şi ofertele propuse. „Este cea mai înaltă notă dată unor servicii de comunicaţiilor electronice”, a declarat astăzi într-o conferinţă de presă Roman Băhnaru, şef adjunct al Direcţiei executive reglementări a ANRCETI, informează MOLDPRES.Expertul ANRE explică aprecierea înaltă dată serviciilor de telefonie fixă prin faptul că au o istorie mai mare şi au devenit obişnuite pentru consumatori.Potrivit sondajului, 87,7 la sută din respondenţi s-au arătat satisfăcuţi de calitatea serviciilor de telefonie mobilă, iar de serviciul TV contra plată – 78 la sută. Şapte din zece persoane sînt de părere că pe piaţa telefoniei mobile sînt suficiente oferte şi e uşor să găseşti o una potrivită la un preţ rezonabil. 12 la sută din participanţii la studiul sociologic au notat că sînt insuficiente oferte, iar 19 la sută s-au obţinut de la aprecieri.Sondajul a mai arătat că 17 la sută din respondenţi au cîte două numere de telefon mobil, patru la sută trei şi mai multe numere, iar 79 la sută doar o cartelă SIM.„Este primul studiu de acest gen efectuat la nivel național și reprezintă un instrument de măsurare a gradului de satisfacție a consumatorilor de servicii de comunicații electronice”, a menţionat Petru Mura, şef de direcţie din cadrul ANRCETI. El a adăugat că sondajul este şi un instrument ”de evaluare a nivelului de utilizare a acestor servicii și a gradului de concurență pe segmentele de piață cercetate (Internet fix și mobil, telefonie mobilă, fixă și TV contra plată)”. Potrivit datelor sondajului, cel mai înalt nivel de utilizare a serviciilor de comunicații electronice este înregistrat pe piața de telefonie. Astfel, nivelul de utilizare a telefoniei fixe (în gospodării casnice) este de 95 la sută, iar al telefoniei mobile – de 91 la sută. Nivelul de utilizare a serviciului TV contra plată (în gospodării casnice) este de 56 la sută.Sondajul mai arată că 61 la sută din respondenți utilizează mai multe servicii de comunicații electronice la pachet de la un singur operator. Majoritatea respondenților au calificat drept utilă ideea creării unui comparator electronic al ofertelor propuse de operatori (70,2% din respondenți) și a unui comparator electronic al parametrilor de calitate a serviciilor prestate de operatori (73,1% din respondenți).Petru Mura a explicat că primul comparator are menirea de a ajuta consumatorul să aleagă din multitudinea ofertelor de pe piaţă cea care i se potrivește mai mult, iar al doilea comparator – să verifice și să compare parametrii de calitate declarați de operatori cu cei înregistrați efectiv de către aceștia.Sondajul a fost efectuat în perioada octombrie – noiembrie 2014 de către compania de cercetare a pieţei XPLANE, pe un eşantion de 1150 de persoane. Marja de eroare a sondajului este de 3%.