Vânzările grupului Carrefour au înregistrat anul trecut o creştere organică de 3,9%, la 84 de miliarde de euro, în timp ce avansul în termeni comparabili, excluzând benzinăriile, a fost de 2,8%.Creşterea organică a vânzărilor se referă la vânzările din magazinele operaţionale de cel puţin 12 luni, plus cele din magazinele nou înfiinţate în ultimele 12 luni, ţinând cont şi de unităţile închise temporar.Vânzările în termeni comparabili includ vânzările din magazinele aflate în funcţie de cel puţin 12 luni, dar nu şi vânzările magazinelor închise temporar.Aceste vânzări au fost calculate la curs valutar constant.Livrările de produse nealimentare au fost pozitive pentru prima oară în ultimii şase ani, în timp ce creşterea vânzărilor de alimente s-a accelerat, potrivit datelor publicate vineri de retailerul francez.În Franţa, vânzările au avansat atât organic, cât şi în termeni comparabili cu 1,2%, la 39,6 miliarde de euro. Pentru al doilea an consecutiv, vânzările Carrefour pe piaţa franceză au avut o evoluţie ascendentă în toate formatele de magazine ale grupului, respectiv hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate.Pe pieţele europene, excluzând Franţa, vânzările Carrefour s-au stabilizat pentru prima oară în ultimii şase ani, înregistrând un declin, în termeni organici, de doar 0,3%. În termeni comparabili, vânzările pe aceste pieţe s-au redus cu 0,2%.La nivel internaţional, Carrefour a obţinut anul trecut o creştere organică de 5,9% a vânzărilor, la 44,3 miliarde de euro, avansul în termeni comparabili fiind de 4%. În America Latină a avut loc o creştere organică de 18,1%.În trimestrul patru, vânzările grupului au crescut organic cu 4,1%, la 22,6 miliarde de euro, iar în Franţa cu 1%, la 10,55 miliarde de euro.La nivel internaţional, creşterea organică a vânzărilor din trimestrul patru a fost de 6,6%, la 12 miliarde de euro. Cursul valutar a avut un impact de -2,3% asupra vânzărilor internaţionale ale grupului.În Europa, excluzând Franţa, vânzările au urcat cu 0,4%, în termeni organici, la 6 miliarde de euro, în timp ce avansul în termeni comparabili a atins 0,5%.Între ţările europene, vânzările în termeni comparabili din Spania au crescut în trimestrul patru cu 0,9% în Spania, cu 0,4% în Belgia, având o evoluţie pozitivă şi în Polonia şi România, se arată în comunicatul Carrefour.În Italia, declinul vânzărilor a încetinit la 1,7%.Carrefour deţine la nivel mondial peste 10.100 de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate. În România, numărul unităţilor Carrefour este de 172, între care care 27 de hipermarketuri, 91 de supermarketuri şi magazine de proximitate.