Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a recomandat, marți, posturilor de radio și televiziune participarea la campania de informare a populației, desfășurată de IGSU, „Nu tremur la cutremur”, prin difuzarea a șapte spoturi animate cu măsurile ce trebuie adoptate de populație în cazul unei mișcări seismice.
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) derulează campanii de informare preventivă prin difuzarea de spoturi informative privind situațiile de risc care pot pune în pericol viața cetățenilor, precum și recomandări privind modalitățile de a evita expunerea la aceste riscuri.
„Pe fondul producerii, în ultima perioadă, pe teritoriul României, a unor cutremure de magnitudine redusă sau moderată, au fost diseminate către populație informații discordante cu privire la măsurile și modul de comportare cu prilejul unui astfel de eveniment.
În acest context, IGSU și-a propus demararea unei campanii naționale de informare preventivă, al cărui obiectiv principal este conștientizarea, informarea și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația producerii unui cutremur. În vederea facilitării difuzării spoturilor, ca informații de interes public, prin intermediul mass-media, vă rugăm să ne sprijiniți prin emiterea unei recomandări în acest sens”, se arată într-o adresă, semnată de inspectorul gen. col. Nicolae Cornea din cadrul IGSU, transmisă CNA.
MAI a lansat luni, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, o campanie națională de informare a populației intitulată „Nu tremur la cutremur” pentru a face cunoscute măsurile și modul de comportare în cazul unui seism.
Specialiștii cooptați în acest proiect sfătuiesc populația să aibă un kit minimal de urgență care să conțină apă, alimente și medicamente.
„Este vorba despre un kit de urgență care să conțină un rucsac plin cu articole de igienă, apă și alimente, trusă de prim ajutor, documente în fotocopii, articole de supraviețuire — pături, un briceag, lanternă, fluier”, a declarat pentru AGERPRES Nicolae Cornea, șeful IGSU.
Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a precizat că noua campanie se va derula pe o perioadă nedeterminată și constă în șapte spoturi care urmează a fi difuzate pe canalele media centrale și locale, în baza unor parteneriate ce urmează a fi încheiate.