România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacție (sub 10 secunde) și o acuratețe sporită în localizarea apelanților la numărul unic de urgență 112, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, făcut public sâmbătă de către Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Raportul arată că timpul mediu de reacție este de 3,68 secunde și este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112 iar țara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică în termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului.
În ceea ce privește localizarea apelanților, doar în 2% dintre cazuri ea nu este posibilă, acuratețea localizării fiind de 97,20% pentru rețelele de telefonie fixă și de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. În cazul țării noastre, atât folosirea numărului 112 cât și localizarea apelantului funcționează și în roaming.
România este una dintre puținele țări membre UE în care 112 este număr unic de urgență.
În urma campaniilor de educare și informare desfășurate de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, în țara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % și se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată și în statele europene cu tradiție în domeniu.
”Pe ansamblul Uniunii, Comisia Europeană a făcut apel la toate statele membre să își intensifice eforturile în vederea unei mai bune localizări a apelanților și pentru facilitarea accesului la numărul unic de urgență 112 a persoanelor cu dizabilități”, se mai arată în comunicatul Biroului de presă al STS.