Circa 87% dintre românii din mediul urban intenționează să ofere cadouri de 1 și 8 martie, majoritatea (89%) flori, mărțișoare (86%) și dulciuri (71%), conform unui studiu remis, miercuri.Chestionați în legătură cu persoanele pentru care intenționează să cumpere cadouri, bărbații au mai întâi de toate grijă de soție sau parteneră (84%) și de mamă sau soacră (81%). Colegele sunt luate în calcul de numai 49% dintre bărbați, conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare și Consultanță. Mama/soacra se regăsește pe lista priorităților și în cazul femeilor (87%), aceasta fiind urmată de prietenă (58%) și de colegă (42%). Tinerii intenționează să ofere cadouri mamelor/soacrelor (95%), amicelor (58%), colegelor (50%) și bunicelor (45%). Cu ocazia sărbătorilor primăverii, 89% dintre românii din mediul urban intenționează să ofere flori. Pe poziția a doua se situează mărțișoarele (86%), iar pe cea de-a treia, dulciurile (71%). De subliniat că una din trei persoane care intenționează să ofere dulciuri de 1 și 8 martie le iau în calcul pe cele făcute în casă, iar una din cinci pe cele bio. Hypermarketul și supermarketul sunt opțiunile a 48% și, respectiv, 40% dintre respondenți atunci când se referă la locul de cumpărare a cadourilor. Pentru dulciurile pe care le vor oferi cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie, 34% dintre români intenționează să aloce un buget cuprins între 30-50 de lei. Comparativ cu femeile, bărbații intenționează să aloce bugete mai mari cadourilor reprezentate de dulciuri. Astfel, 22% menționează bugete cuprinse între 70-100 lei (cu 7% peste procentajul înregistrat în rândul femeilor), iar 15% de peste 100 de lei (cu 8% mai mult decât procentajul femeilor care menționează această sumă). Volumul eșantionului a fost de 1.018 respondenți, dintre care 883 intenționează să ofere cadouri de 1 și 8 martie și 627 intenționează să achiziționeze dulciuri cu aceste ocazii. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat prin internet.