Procesul de vânzare al activelor Enel România a fost suspendat temporar

Procesul de vânzare al activelor Enel România a fost suspendat temporar, precizează biroul de presă al Grupului Enel, la solicitarea AGERPRES.

„Enel confirmă faptul că procesul de vânzare al activelor din România a fost suspendat temporar. Vânzarea activelor Enel România era parte dintr-un program mai amplu de tranzacții ce urmăreau încasarea a până la patru miliarde de euro, până la sfârșitul anului 2014, pentru reducerea datoriei nete consolidate. Ca urmare a finalizării cu succes a mai multor inițiative în timpul anului 2014, această țintă a fost atinsă. Consiliul Director al Grupului va decide, prin urmare, asupra oricăror planuri de continuare a acestui program în contextul noii strategii a grupului, iar mai multe detalii vor fi date în luna martie”, afirmă reprezentanții companiei.

În luna iulie a anului trecut, Enel a anunțat că boardul său a convenit asupra unui plan de a vinde activele sale de producere a energiei în Slovacia și de distribuție și vânzări din România.

Vânzarea activelor Enel de producție din Slovacia și a celor de distribuție și vânzări din România sunt parte a unui program mai larg de vânzări de active în valoare de șase miliarde de euro, început în 2013, care vizează reducerea datoriilor Enel. Activele din Slovacia și România, împreună cu alte active non-strategice, vor contribui cu peste 4,4 miliarde de euro (6 miliarde dolari) la acest program.

Vânzările vor implica o participație de 66% în Slovenske Elektrarne din Slovacia, 64,4% în Enel Distribuție Muntenia și Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea și Enel Energie, precum și 100% din acțiunile Enel România.

În cazul activelor din România, este vorba despre companii care gestionează o rețea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%), care vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.

În anul 2013, aceste companii au avut venituri de 1,118 miliarde euro și au generat un profit operațional de 289 milioane de euro.