Serviciile băncilor virtuale – o alternativă pentru tot mai mulți clienți

Serviciile băncilor virtualeConceptul de „bancă virtuală”, prin care clienții pot efectua operațiuni bancare de la distanță, pare a fi o alternativă pentru un număr tot mai mare clienți, dar și pentru băncile europene, în special pentru cele care au dezvoltat din ce în ce mai mult acest concept și care se bucură de rezultate foarte bune.Libra Internet Bank este singura bancă din România care oferă serviciile unei „bănci virtuale”, clienții putând beneficia de o serie de operațiuni în mediul online, fără a fi nevoie să se deplaseze la bancă.În Europa, Alior Bank din Polonia a înființat, în 2012, o divizie online, care a funcționat sub brandul Sync PL, bancă 100% online, cu servicii bancare full online (inclusiv emitere card). Prin încheierea unui parteneriat cu cel mai mare operator de telefonie mobilă din Polonia, T-Mobile, care are 15 milioane de clienți, cărora le oferă servicii bancare personalizate, banca și-a majorat numărul de clienți și produsele vândute. Un mare avantaj pe care l-a oferit clienților a fost costuri reduse pentru plățile online, operațiuni bancare gratuite și comisioane zero de administrare.În Germania, Wirecard Bank AG, cu produsul Number 26, lansat pe 26 ianuarie 2015, este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de plăți electronice la nivel mondial. În prezent produsul este disponibil doar în Germania și Austria.
Procesul de deschidere de cont presupune primirea în prima fază a unei invitații din partea băncii, caz în care așteptarea poate dura între 4 și 6 săptămâni din cauza numărului mare de cereri. În cazul în care cererea vine din partea unui client deja existent al produsului, deschiderea de cont se procesează imediat.Number 26 este un produs special gândit pentru experiența de Mobile Banking. Contul Number26 implică primirea direct acasă a unui card Mastercard, cu care se pot efectua complet gratuit, retrageri de la orice ATM Mastercard din lume, respectiv efectua plăți către orice cont bancar din lume, tot gratuit. De asemenea, produsul presupune descărcarea aplicației de mobil Number 26, gratuită, prin care se poate gestiona facil contul bancar personal sau primi alerte cu privire la situația soldului, în timp real.În Franța, serviciul Hello Bank, funcțional din 2013, are ca bancă coordonatoare BNP Paribas. Hello Bank este prezentă în Germania (mai 2013), Franța (iunie 2013), Italia (octombrie 2013) si Belgia (mai 2013).La 13 februarie 2014 avea 177.000 de clienți, dintre care 113.000 în Germania, 49.000 în Belgia, 13.000 în Franța, 2.000 în Italia. Estimările pentru 2017, arată ajungerea la un număr de 1,4 milioane clienți, dintre care 500.000 doar din Franța.Libra Internet Bank, bancă inovativă, a lansat serviciul Contul Online, primul și singurul cont bancar deschis 100% online, fără hârtii și drumuri la bancă, ajungând să ofere clienților săi serviciile unei „bănci virtuale”.Deoarece clienții își administrează singuri contul, prin intermediul Internet Banking-ului, aceștia beneficiază de comision de administrare zero, plăți gratuite către orice cont de pe teritoriul României, plăți gratuite către orice furnizor de servicii sau utilități: Enel, Distrigaz, GDF Suez, Orange, Vodafone, Telekom, încasări gratuite din orice cont de pe teritoriul României.Serviciul de Internet Banking este disponibil non-stop, inclusiv aplicația de Mobile Banking, iar plățile și încasările se procesează 24/7, de asemenea, fără taxe de administrare.Contul Online se adresează persoanelor fizice peste 18 ani, cetățeni români și poate fi deschis direct de acasă, 100% online, fără a necesita drumuri la bancă.