Lipsa de viziune și desele modificări legislative, multe dintre ele generate de „interese netransparente”, dublate de subfinanțarea sistemului de învățământ sunt factorii care au condus la o calitate „modestă” a învățământului românesc de astăzi, iar această situație poate fi depășită prin identificarea stadiului în care se află învățământul românesc și găsirea soluțiilor, a declarat miercuri copreședintele PNL Alina Gorghiu la o dezbatere pe această temă.”(…) Dacă nu vom face această diagnoză corectă a stadiului în care ne aflăm cu educația în România, evident că nu vom putea găsi nici soluțiile potrivite. Și dacă nu vom reuși să schimbăm lucrurile, să ne asumăm într-o oarecare măsură eșecul de până acum, nu vom putea să lucrăm activ pentru a preveni această evoluție”, a precizat Gorghiu la o dezbatere organizată de Organizația Femeilor Liberale Sector 1 cu tema „Codul de etică pentru învățământul preuniversitar”.Gorghiu a menționat că nu s-a făcut în mod concret „absolut nimic” pentru a crește nivelul de alocare a resurselor bugetare în învățământ.Liderul liberal a arătat că, dacă astăzi PNL consideră că educația este prioritate națională, va trebui să-și asume „în mod concret, în mod clar, în mod ferm, în mod public” alocarea progresivă a resurselor până se va ajunge la 6% din PIB.”Ce înseamnă 6% din PIB: înseamnă infrastructură mai bună și, evident, dotări mai bune în școli, înseamnă salarii mai mari și formare continuă de calitate pentru cadrele didactice, înseamnă motivarea dascălilor, investiții în motivarea lor și în calitatea actului de predare și, proporțional cu aceasta, va crește evident și nivelul de pregătire a elevilor și studenților. Pentru că, fără profesori și cadre didactice în general, bine pregătite și motivate, niciodată nu vom avea un sistem educațional performant”, a mai spus, printre altele, copreședintele PNL.Reducerea abandonului școlar și a ratei de părăsire timpurie a școlii și promovarea învățământului profesional și tehnic sunt alte ținte ale PNL, cuprinse la capitolul Educație în programul de guvernare al partidului, la care s-a referit liderul liberal.În altă ordine de idei, Gorghiu a spus că încurajează o dezbatere serioasă cu absolut toți factorii implicați în procesul educațional, astfel încât să se poată adopta un cod etic, dacă este nevoie, pentru sistemul preuniversitar.”Din punctul meu de vedere, educația școlară este cel mai important factor al succesului personal, pentru că este de departe cel mai mare furnizor de oportunități individuale. Până acum probabil că cel mai rău lucru care s-a întâmplat în România a fost că educația a fost văzută ca un consum, și nu ca o investiție pe termen lung”, a susținut Gorghiu.