La sfârșitul săptămânii trecute, la Primărie a avut loc conferința finală a proiectului ”Dezvoltarea axei de transport Est – Vest în municipiul Iaşi”, proiect inclus în Polul de Creștere Economică a Municipiului. Proiectul, în valoare de 75.214.928,00 lei, din care 60.376.560,18 lei reprezintă valoarea eligibilă, 540.575,92 lei valoarea neeligibilă şi 14.297.791,90 lei valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile a inclus modernizarea completă a bulevardelor Păcurari şi Independenţei şi a străzii Elena Doamna, realizarea pasajului rutier ”Mihai Eminescu”, cu o lungime de 286,4 metri, o lăţime de zece metri şi o înălţime de cinci metri, reabilitarea spaţiilor pietonale aferente străzilor reabilitate (trotuare), crearea de piste de biciclişti, îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier, reabilitarea sistemului de preluare a apelor pluviale şi reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Elena Doamna. Lucrările la acest proiect au început pe data de 16 ianuarie 2012 și au fost finalizate în luna decembrie 2014, odată cu inaugurarea oficială a pasajului subteran din Piața ”Mihai Eminescu”. Etapele acestui proiect au fost prezentate de Mihai Chirica, viceprimarul municipiului Iaşi, şi de Cosmin Coman, directorul Direcţiei Dezvoltare şi Programe Europene din Primăria Iaşi. Potrivit reprezentanților Primăriei, cea mai importantă parte a proiectului a reprezentat-o realizarea pasajul subteran ”Mihai Eminescu”, lucrare complexă executată în premieră pentru Iaşul ultimilor 25 de ani. ”Din cadrul proiectului, aş vrea să remarc avantajele pe care le aduce acest pasaj în ceea ce privește traficul rutier, construcţia acestuia generând, practice, o creştere considerabilă a vitezei de deplasare a autovehiculelor pe Axa Est – Vest. Nu numai ieşenii sunt beneficiarii acestui proiect, ci şi toţi cei care vin în vizită la Iaşi”, a declarat Cosmin Coman, directorul Directiei Dezvoltare si Programe Europene din Primăria Iaşi. La rândul său, viceprimarul Mihai Chirica a evidenţiat avantajele aduse de acest obiectiv. ”Se vede foarte clar efectul pozitiv al pasajului. Toţi cei care trec foarte des prin intersecţia de la Fundaţie ştiu cum se circulă acum. Practic, nu mai există timpi de aşteptare a autovehiculelor pe axa Păcurari – Independenţei”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Construcţia pasajului a impus folosirea unor complexe metode inginereşti. ”Cu toţii cunoaştem dificultăţile majore pe care le presupune construcţia unui astfel de obiectiv în această zonă. Toate apele care sunt colectate dinspre bulevardul Carol I trec pe sub pasaj şi sunt conduse gravitaţional spre Râpa Galbenă. Pasajul este proiectat să asigure o durată de exploatare normată de 50 de ani”, a precizat Cristian Comisu, directorul general al SC Pod Proiect SRL. (E.M.)