MOL vrea să deţină a treia mare reţea de benzinării din România până în 2017, depăşind astfel Lukoil

MOLGrupul ungar MOL vrea ca până în 2017 să deţină a treia mare reţea de benzinării din România, depăşind astfel Lukoil, şi să obţină o cotă de piaţă de 20%, inclusiv prin achiziţii, a declarat Lars Hoglund, vicepreşedinte al grupului MOL, într-un interviu pentru Bloomberg.”Aspiraţia noastră fermă este de a ajune între primii trei jucători pe toate pieţele unde concurăm şi ne apropiem cel mult de acest obiectiv în România. Ne vom concentra pe extinderea staţiilor de gaz pe care le deţinem în prezent şi pe achiziţii în România”, a declarat Hoglund.MOL a încheiat la începutul lunii februarie achiziţia celor 42 de benzinării cumpărate de la ENI România, companie din grupul italian Eni, şi a ajuns la o reţea de aproximativ 200 de unităţi de distribuţie a carburanţilor.Totodată, grupul ungar intenţionează să construiască noi staţii de alimentare cu carburant pentru a-şi extinde reţeaua din România.OMV Petrom deţine cea mai mare reţea de benzinării din România, fiind urmată de Rompetrol, parte a KMG International, şi Lukoil.Acţiunile MOL au avansat cu 5,2% de la începutul acestui an pe bursa de la Budapesta, valoarea de piaţă a companiei ridicându-se la 1.270 miliarde de forinţi (4,7 miliarde de dolari).Prin comparaţie, titlurile OMV Petrom au coborât cu 13% pe bursa de la Bucureşti în aceeaşi perioadă.Hoglund a anunţat, de asemenea, că MOL va începe să testeze 30 de benzinării pilot în Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România şi Ungaria, în care va fi disponibilă o gamă mai variată de obiecte, cum ar noi sortimente de cafea, produse de patiserie şi alimente.MOL, a doua mare companie din Ungaria după valoarea de piaţă, caută mijloace pentru a creşte producţia şi pentru a-şi îmbunătăţi cota de piaţă, în condiţiile în care se confruntă cu declinul preţului la petrol şi scăderea rezervelor de energie în estul Europei.În acest sens, grupul ungar intenţionează să investească 1,8 miliarde de dolari în acest an în operaţiunile pe care le deţine, a afirmat directorul financiar al MOL, Jozsef Simola, în luna februarie.De asemenea, Hoglund a afirmat că că MOL este „la câteva luni distanţă” de încheierea înţelegerii cu Eni pentru cumpărarea staţiilor de alimentare din Cehia.MOL vizează obţinerea unui profit înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) de aproximativ 300 de milioane de dolari pentru divizia de retail până în 2017. Anul trecut, profitul EBITDA generat de divizia de vânzări s-a situat la 205 milioane de dolari.Veniturile nete din vânzări ale grupului MOL au scăzut cu 13%anul trecut, de la 24,14 miliarde de dolari la 20,97 miliarde de dolari , în timp ce profitul EBITDA a coborât cu 24%, de la 2,32 miliarde de dolari la 1,77 miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de MOL.Profitul net atribuibil acţionarilor a scăzut cu 49% în 2014, la 50 de milioane de dolari comparativ cu 98 de milioane de dolari cu un an în urmă.În moneda locală, declinul veniturilor din vânzări a fost de 10%, la 4.869 de miliarde de forinţi, iar scăderea profitului EBITDA de 21%, la 409 miliarde de forinţi.