Operațiunile de căutare la locul prăbușirii avionului Airbus A320 aparținând companiei Germanwings au fost reluate vineri, pentru a patra zi consecutiv de la tragedie, în apropierea satului Seynes-les-Alpes, din sudul Franței, transmite AFP.
Obiectivul anchetatorilor este în primul rând găsirea celei de-a doua ‘cutii negre’ (numită pe scurt FDR — Flight Data Recorder), care înregistrează parametrii de zbor, și identificarea cât mai rapidă a corpurilor evacuate de la locul tragediei.
”Vreau să salut munca extraordinară a serviciilor statului francez, jandarmeriei, serviciilor de pompieri și celor medicale, protecției civile, aleșilor locali, voluntarilor. Toată lumea este mobilizată pentru recuperarea corpurilor victimelor, pentru ca familiile lor să le poată aduce un ultim omagiu”, a declarat premierul francez Manuel Valls pentru canalul de televiziune iTELE.
Valls a confirmat că sinuciderea copilotului este ipoteza privilegiată în prezent de anchetatori, deși trebuie așteptate concluziile investigației. ”În principiu, nu există nicio pistă care să poată fi exclusă. Trebuie să așteptăm finalul anchetei. Dar chiar ieri, procurorul a oferit suficiente elemente pentru a ne putea gândi că acest gest nebunesc, de neînțeles, oribil, se află la originea prăbușirii” avionului, a spus șeful guvernului francez.
Copilotul Andreas Lubitz, care se afla singur în cockpit, se pare că a prăbușit avionul intenționat, a declarat joi procurorul francez implicat în dosarul accidentului avionului Airbus A320 soldat cu moartea a 150 de persoane, printre care cei șase membri ai echipajului.
Aceste informații au rezultat în urma ascultării înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude ‘un schimb de replici amicale și chiar amuzante’ între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde ‘laconic’. Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.
După ieșirea din cockpit a comandantului de zbor, ‘copilotul a rămas singur la comenzi’ și, în mod ‘deliberat’, ‘a manipulat butoanele care acționează coborârea aparatului’, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul unei conferințe de presă. ‘Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit’, chiar dacă acesta bătea în ușă ‘violent’, a spus el. Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă ușa, dar copilotul nu răspunde, a explicat procurorul citat.