Românii cumpără în jur de 180 de milioane de ouă în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, cu 50% mai mult decât într-o lună obișnuită, însă la prețuri neschimbate pentru că retailerii „nu țin pasul” cu reducerea de peste 10 procente înregistrată la poarta fermelor avicole, încă de la începutul lunii martie.
„Piața este foarte slabă pentru că prețurile de vânzare sunt incredibil de mici, atât la carne, cât și la ouă. Până la 1 martie am avut la ouă un preț de 0,3 lei pe bucată la poarta fermei și acum le vindem cu 0,24 lei pe bucată. Din păcate, magazinele nu țin ritmul niciodată cu reducerea aplicată la poarta fermei.
Țin în continuare prețul sus și pe noi ne afectează din două puncte de vedere: o dată că oferta la poarta fermei este mare și a doua prin rulaj.
Prețul fiind tot mare în magazin, rulajul este același și astfel se adună stocuri. Întotdeauna la magazine prețurile sunt defazate cu ceea ce se întâmplă la producători.
Anul trecut, de exemplu, am vândut la poarta fermei ouă la 0,2 lei pe bucată iar în magazine prețul nu a scăzut niciodată sub 0,45 — 0,50 lei pe bucată”, a declarat pentru AGERPRES președintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.