Pacienții Institutului Oncologic București (IOB) se vor putea programa la consultații pe internet prin intermediul unui sistem informatic care va fi funcțional cel mai probabil începând din luna mai, astfel încât să nu se mai formeze cozi la ușile cabinetelor, a declarat miercuri, într-o conferință de presă, managerul instituției medicale, Dan Straja. „Dorim să introducem un sistem electronic de programare pentru consultațiile din ambulatoriu, unde există 20 de cabinete de consultații”, a spus managerul, adăugând că la IOB ar putea fi introdus și un sistem care eliberează bonuri de ordine. Printr-un program de fonduri norvegiene va fi achiziționat și un aparat pentru RMN, de care să beneficieze și copii sub anestezie generală, prin crearea unui compartiment ATI în serviciul de radioterapie și explorări imagistice. De asemenea, managerul a mai spus că în acest an Departamentul de chirurgie toracică va fi completat cu aparatură de diagnostic și tratament și se va îmbunătăți activitatea Departamentului de anatomie patologică prin achiziționarea de echipamente noi care să permită obținerea de diagnostice histopatologice precise într-un timp mult mai redus decât în prezent. „În anul 2014, în IOB s-au efectuat 22.815 spitalizări în regim continuu, 6.590 de intervenții chirurgicale, 80.974 de internări în regim de spitalizare de zi”, a adăugat Straja, care a menționat că ar mai fi nevoie de 21 de medici. Un alt obiectiv al IOB pentru acest an este continuarea programului de reabilitare a unor zone, inclusiv a secțiilor de radioterapie, terapie radioizotopică, alimentare cu oxigen, cu aer comprimat și cu curent electric, dar și continuarea angajării de medici pe diferite specialități — oncologie, ORL, ATI, cardiologie, radioterapie, asistenți medicali și alt personal sanitar, cercetători. Va fi realizat și un compartiment de paliație integrat în secția de oncologie medicală și va debuta un parteneriat cu Ministerul Educației pentru programul „Școala în spital”, adresat copiilor bolnavi de cancer care necesită spitalizare pe perioadă îndelungată. Referindu-se la cititoarele de carduri de sănătate, care vor fi obligatorii de la 1 mai, managerul IOB a subliniat că deja unitatea medicală a achiziționat 30 de astfel de aparate și că vor mai fi cumpărate 30. Potrivit lui Dan Straja, anul trecut au fost renovate două blocuri operatorii, a câte 3 săli de operație fiecare, dar și blocul operator 3, cu două săli renovate. „În plus menționăm prezența blocului operator al chirurgiei toracice complet separat, alcătuit din 2 săli de operație, compartimentul de sterilizare al întregului institut, absolut nou, alcătuit din 2 autoclave de mare capacitate, sterilizare cu plasmă, pupinele de capacitate mare, mașini de spălat instrumentar și cărucioare de transport, mașini de împachetat material moale pentru sălile de operații și solide de pansamente, terminarea renovării secției ATI, dar și finalizarea renovării părții hoteliere a IOB în proporție de 80%”, a mai precizat reprezentantul IOB. Anul trecut, potrivit managerului Dan Straja, la IOB a fost angajat personal în sectoarele deficitare: medici, asistente, îngrijitoare, psihologi, personal IT și administrativ.