Conducerea SIF Transilvania a renunţat la restructurarea diviziei de turism şi a concediat echipa care elaborase un plan de acţiune pe trei ani, angajată de doar câteva luni, riscând un proces cu managerii demişi şi plata unor compensaţii de sute de mii de euro.SIF Transilvania este cel mai mare proprietar de unităţi de cazare din turismul românesc, cu un portofoliu de 36 de companii hoteliere, cele mai importante fiind Orizont – Predeal, Aro Palace Braşov, THR Marea Neagră, Băilea Felix şi Turism Covasna.Turismul reprezintă, de altfel, mai mult de o treime din valoarea la zi a portofoliului (35%), respectiv 361,7 milioane lei, deşi valoarea nominală a activelor deţinute în acest domeniu reprezintă aproape jumătate din totalul calculat la finele anului trecut.Profiturile din turism sunt însă modeste, în ciuda investiţiilor efectuate în ultimii ani, companiile unde SIF este majoritar având o contribuţie negativă în 2013, cu o pierdere de 5,6 milioane lei. SIF Transilvania a anunţat pentru anul trecut un profit total la mai puţin de jumătate faţă de 2013, de 55 milioane lei, iar contribuţia participaţiilor majoritare din turism este nesemnificativă, fiind estimată la sub 2 milioane de lei. În aceste condiţii, vicepreşedintele executiv Radu Toia, numit în în conducerea SIF Transilvania la mijlocul lui 2014, l-a recrutat în toamna anului trecut pe Bruno Negoiţă, specializat în restructurări şi redresări de afaceri, care avea mandat să selecteze şi să coordoneze echipa ce urma să restructureze activitatea hotelurilor din portofoliu.Planul de îmbunătăţire a performanţelor financiare urma să fie implementat de Sigma Hotel Management SA, noua denumire a firmei Transilvania Travel, din portofoliul SIF, şi avea ca obiectiv creşterea valorii de piaţă a celor opt companii unde SIF Transilvania deţinea pachete majoritare: THR Marea Neagră, Aro Palace, Orizont Turism, Turism Covasna, THR Prahova, Tuşnad, Tratament Balnear Buziaş şi Turism Felix.Potrivit avocatului managerilor, la jumatatea lunii martie, „fără vreo justă cauză”, a fost revocat mandatul managerului de proiect, Bruno Negoiţă, iar în Consiliul de Administraţie al Sigma a fost respins planul de business propus de echipa managerială, fără niciun fel de explicaţie. De asemenea, managerilor li s-a comunicat că toate contractele de muncă sunt nule şi li s-a pus în vedere să semneze încetarea contractelor cu acordul părţilor.”Motivul a fost nulitatea contractelor de muncă şi s-a cerut implicit, returnarea autoturismelor şi a echipamentelor tehnologice puse la dispoziţie de societate. Mai mult decât atât, celor zece manageri nu li s-a mai permis accesul în societate, în mod constant solicitându-li-se să semneze acele acorduri de încetare a contractelor de muncă cu acordul părţilor”, a declarat pentru MEDIAFAX Alexandru Dumitrescu, avocatul managerilor concediaţi.Prin planul de acţiune propus de echipa de restructurare, erau estimate venituri suplimentare cumulate pentru următorii trei ani (2015-2017) de 54,5 milioane lei şi profituri mai mari cu 34,2 milioane lei faţă de proiecţiile curente. Potrivit planului, în cel de-al treilea an, 2017, cele opt companii ar fi avut o cifră de afaceri de circa 200 de milioane lei şi un profit net de 20 de milioane lei, adică un randament de 10%, în condiţiile în care randamentul pentru anul trecut s-a situat la 1,3%, iar estimările actuale indică randamente de sub 1,7% pe tot intervalul.Dumitrescu afirmă că vicepreşedintele Toia, care este şi preşedintele consiliului de administraţie al Sigma Hotel, a fost ţinut la curent cu fiecare pas făcut de directorul general, fiind înştiinţat de fiecare persoană avută în vedere. În luna decembrie a anului trecut procesul de selecţie a fost finalizat poziţiile în echipa managerială fiind ocupate în totalitate.”Pentru bunul mers al proietului, în dată de 22 decembrie 2014 a avut loc o întâlnire la care au participat atât membrii echipei manageriale cât şi membrii consiliului de administraţie ai societăţii Sigma Hotel Management întâlnire în care s-a reconfirmat acordul membrilor consiliului de administraţie în ceea ce priveşte propunerea de plan de business făcută cât şi membrii echipei manageriale, întocmirea documentelor care să certifice acest lucru urmând a se face în perioada imediat următoare. Mai mult decât atât, pentru fiecare poziţie managerială s-a aprobat, de către consiliul de administraţie, alocarea fondurilor pentru achiziţionarea de autoturisme şi tehnică de birou (laptopuri şi telefoane)”, a explicat avocatul managerilor.De asemenea, echipa de manageri a avut întâlniri cu directorii şi personalul din toate cele opt companii, organizându-se inclusiv o întâlnire comună, la care ar fi trebui să participe şi preşedintele executiv al SIF Transilvania, Mihai Fercală.Fercală nu a putut fi contactat până la ora transmiterii acestei ştiri.”Oare nu este suspect că această schimbare radicală în atitudinea societăţii vine după momentul în care la urechile mai marilor SIF Transilvania au ajuns întrebările unor oameni cu experienţă în turism şi industrie hotelieră care, pe bună dreptate, întreabă cum a fost posibil ca renovarea unui hotel şi aducerea acestuia de la 2 la 5 stele să coste peste 30 milioane de euro, o suma exorbitantă şi neconformă cu nicio realitate de business din lumea civilizată?”, a adăugat Alexandru Dumitrescu, referindu-se la hotelul Lotus din Băile Felix.Dumitrescu a arătat că toate formele de contracte au fost cerute chiar de conducerea Sigma şi că managerii au fost plătiţi fără probleme în toată această perioadă.Echipa selectată de Bruno Negoiţă cuprindea manageri cu experienţă şi nume cunoscute chiar în industria hotelieră, precum Mircea Drăghici (MBA –Scoala Hotelieră de la Lausanne, East Hospitality Consulting, Globalization & Innovation – Manchester Metropolitan University, ANAT), Mihai Zamfir (Caro Hotel, Triannon Hotel, Vienna International Hotel, Tulip Inn, Holiday Inn Londra, Crowne Plaza, Sofitel), George Secăreanu ( Ritz Carlton – Doha Qatar, Hilton Bucureşti, Radisson Bucureşti), Marius Mihulin ( Golden Tulip, Atlantic Tour, Autoritatea Turistică a Thailandei) sau Simona Răduţ (Magic Holiday).”Cum este posibil ca persoanele angajate în funcţii de conducere, managerii, să fie trataţi fără nici cel mai mic respect, în condiţiile în care aceştia şi-au părăsit cariere sau alte proiecte şi au intrat într-un proiect în care au crezut şi în cadrul căruia fiecare avea un rol bine definit, cu perspectiva unui loc peren de muncă şi a unui succes major? Şi vorbim de persoane mature profesional şi cu înalte calificări profesionale în domeniile în care activează”, a mai spus avocatul.Dumitrescu aduce ca argument şi faptul că societatea nu a făcut niciun demers de constatare a nulităţii contractelor de muncă în instanţă.