National

Românii preferă călătoriile de agrement și vacanțele scurte; muntele conduce în topul preferințelor

MunteRomânii preferă călătoriile de agrement și vacanțele mai scurte de o săptămână, în condițiile în care 54% dintre ei și-au alocat în ultimele 12 luni resurse de timp și financiare pentru astfel de călătorii, iar 32% au optat pentru o vacanță mai lungă, relevă un studiu realizat în rândul populației din mediul urban din România. „Cei mai mulți dintre respondenți (41%) și-au declarat intenția de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de oameni plănuiesc să plece într-o vacanță mai scurtă de o săptămână în 2015. Destinația principală luată în considerare pentru planificarea vacanțelor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferințelor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influențat și de faptul că vacanțele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce oferă litoralului un caracter sezonier”, potrivit rezultatelor celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) Focus realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). De asemenea, 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanță scurtă în România în ultimul an au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce românii care au călătorit într-o țară străină au optat în proporție de 47% pentru cazarea în hoteluri de 3 stele. Studiul arată că indiferent de destinația aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanțe mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport. Studiul BRAT a fost realizat în rândul populației din mediul urban din România, cu vârsta cuprinsă între 14 și 74 de ani, și măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de eroare este de +/-0,8%.

Studiul Național de Audiență Focus oferă date despre consumul de bunuri și servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci și peste 200 de categorii de bunuri și servicii.

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button