Blocarea cardurilor de sănătate în bancomate a reprezentat o minciună, iar acţiunea împotriva fraudelor din sănătate va continua în pofida lobby-ului şi a dezinformărilor, spune premierul Ponta, arătând că la sistemul cardurilor, care va genera economii de 300 milioane euro, s-a lucrat cu Serviciul Român de Informaţii (SRI) şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).”Cardul de sănătate este un proiect vechi, am lucrat foarte bine cu Buşoi, când era preşedintele CNAS, după aceea cu Ciurchea, cu SRI, cu STS, şi doar anul acesta cel puţin 300 milioane euro facem economii, bani care rămân toţi la sănătate. Mă aşteptam să fie supăraţi, să auzim că 2.500 de carduri sunt blocate în bancomate. Bineînţeles că a fost o minciună, nu era niciun card. Că mii de oameni la cozi, că alte lucruri…e normal. Dar cât voi fi prim-ministru – până în 2016, după 2016 – evaziunea fiscală trebuie combătută, frauda din sănătate trebuie combătută şi, indiferent de lobby-ul, dezinformarea şi propaganda împotrivă, sunt foarte hotărât să duc această bătălie la bun sfârşit”, a spus Ponta.Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, vineri, că Guvernul a pregătit prost implementarea programului privind cardul de sănătate, el menţionând că m văzut mii de oameni care stau la cozi şi că este „un scandal public”.Reprezentanţii PSD au reacţionat la declaraţiile preşedintelui Iohannis printr-un comunicat trimis de purtătorul de cuvânt al partidului, Gabriela Podașcă, în care aceasta afirmă că vrea să creadă că iritarea preşedintelui nu este „rezultatul lobby-ului celor care nu mai pot fura bani din sănătate”.Aproape 1.000 de persoane au aşteptat la coadă, luni, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti pentru a-şi lua cardul de sănătate sau o adeverinţă, după ce la sfârşitul săptămânii trecute medicii de familie le-au spus că din 1 mai nu vor mai fi primiţi în spitale fără acesta.Încă de la ora 05.00, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) s-au adunat câteva zeci de persoane. Numărul acestora a crescut în orele următoare, astfel că până la 13.00 aproape 1.000 de persoane au stat la coadă pentru a solicita cardul de sănătate sau o adeverinţă.Purtătorul de cuvânt al CASMB, Cristina Călinoiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate a creat, în principal, aglomeraţie, după anunţul medicilor de familie că pacienţii nu vor primi servicii medicale fără card.”Oamenii spun că medicii nu îi primesc fără aceste carduri. I-am rugat să-i reclame pe doctori, pentru că aceştia nu au voie să-i refuze, dar decât să se certe cu medicul lor, oamenii preferă să vină la CASMB şi să se certe cu noi”, a spus Cristina Călinoiu.Potrivit acesteia, de mai bine de o lună, CASMB a lansat mai multe aplicaţii, astfel încât toţi cei care nu au primit cardul să-l poată ridica în condiţii civilizate.În Bucureşti, au fost acordate, luni, aproape 7.500 de servicii medicale. Dintre acestea, au fost acordate 3.608 servicii medicale fără card, 2.946 de către medicii de familie, iar 3.823 după validarea cardului, dintre care 2.277 de către medicii de familie.De asemenea, o echipă de Control a Casei de Asigurări Naţionale de Sănătate (CNAS) a făcut, marţi, un control la Policlinica Vitan, după mai multe sesizări privind acordarea serviciilor medicale în această unitate pe baza cardului de asigurări de sănătate.În urma acestor controale, echipa CNAS a constatat că la două dintre cabinetele medicale asiguraţii se aflau în sala de aşteptare iar cardurile de sănătate ale acestora erau în cabinetul medicului.Un medic de familie avea un afiş pe uşă pe care scria că nu acordă consultaţii medicale decât pe baza cardului, însă au fost consultaţii şi pacienţii care nu aveau card.De asemenea, echipa de control a constatat că un mare număr de asiguraţi au solicitat numai activarea cardului fără a avea însă nevoie de un serviciu medical.Conducerea CNAS a recomandat asiguraţilor să activeze cardul numai atunci când au nevoie de un serviciu medical. CNAS va desfăşura şi în perioada următoare controale la nivel naţional la furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contruactuală cu casele de sănătate, mai ales acolo unde au fost primite sesizări din partea pacienţilor.”Vom aplica sancţiuni tuturor acelor furnizori care refuză dreptul la servicii medicale unei persoane asigurate, principala noastră preocupare în acest moment este ca pacienţii să beneficieze de servicii medicale atunci când au nevoie de ele”, a declarat marţi preşedintele CNAS Vasile Ciurchea.Asiguratul care nu primeşte serviciul medical pentru că nu prezintă cardul de sănătate trebuie să sesiseze imediat casa de asigurări în evidenţa căreia se află. În cazul în care se confruntă cu alte probleme în acordarea asistenţei medicale sau pentru a ridica o reţetă din farmacie pacientul va telefona la numărul de telefon inscripţionat pe cardul lui de sănătate, potrivit preşedintelui CNAS.