Inspectoratul Şcolar Judeţean (IȘJ) Iaşi a publicat lista posturilor și a catedrelor vacante sau rezervate pentru Concursul Naţional de Titularizare, care se va desfăşura pe 15 iulie 2015. După cum au declarat reprezentanții inspectoratului, pentru acest an sunt 1.271 de posturi vacante, din care 487 în mediul urban şi 784 în mediul rural. Dintre acestea, 154 de posturi au statut de angajare pe perioadă nedeterminată (78 în mediul urban şi 76 în mediul rural), în timp ce 1.117 posturi sunt alocate pentru angajare pe perioadă determinată (409 posturi în mediul urban şi 708 în mediul rural), cu 615 posturi complete şi 502 posturi incomplete. Cele mai multe posturi titularizabile sunt disponibile pentru disciplina învăţători (30 de posturi), educatoare (41 posturi), muzică instrumentală (16 posturi) şi limba franceză (zece posturi). Deficitare numeric sunt posturile pentru disciplinele tehnice, arta vocală, muzica, kinetoterapie, limba română, matematică, istorie, chimie şi geografie. ”Numărul de posturi este apropiat de cel de anul trecut, atât în privinţa celor cu statut provizoriu, cât şi în privinţa posturilor pe perioadă nedeterminată, desigur, existente în număr restrâns în comparaţie cu dorinţa candidaţilor de a se titulariza. Constatăm, însă, o stabilizare a profesorilor care au optat pentru cariera didactică, o opţiune pentru activitatea la catedră care înseamnă pasiune pentru profesie şi vocaţie adevărată. De aceea numărul de posturi titularizabile a scăzut an de an, pe măsură ce tinerii profesori au ales să rămână în sistem. Problema opţiunii pentru învăţământul rural rămâne de actualitate şi creează de multe ori ezitări în alegerea unor posturi din zone îndepărtate sau greu accesibile. Ar fi de dorit ca şi autorităţile locale să susţină acest demers, să deconteze în ritm constant naveta cadrelor didactice, după cum un element de confort suplimentar ar fi existenţa unei infrastructuri rutiere decente, a unor soluţii de transport, dar şi a unor şcoli în care condiţiile să fie similare cu cele din mediul urban. Le recomandăm absolvenţilor şi tinerilor profesori să abordeze din timp pregătirea pentru concurs, pentru lecţiile ce vor fi susţinute la clasă, în prima etapă, cât şi explorarea atentă a temelor , a conţinuturilor ştiinţifice, dar şi a celor de didactică şi pedagogie,” a declarat prof. dr. Camelia Gavrilă, Inspector Şcolar General al IȘJ Iași. (E.M.)