Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Otopeni va face din București capitala cu cea mai bine structurată rețea de metrou din Europa, a declarat, marți, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, în cadrul Comisiei de specialitate din Senat.
„Metrorex este în situația în care proiectul de lege în regim de urgență a fost depus pentru Magistrala 6 Gara de Nord — Otopeni. Dacă s-ar aproba în iunie avem toți banii necesari alocați și cu începere a lucrărilor. Cu aceasta, Bucureștiul va deveni, cu siguranță, capitala cu cea mai bine structurată rețea de metrou din Europa”, a mai spus Rus.
În ceea ce privește Master Planul pe transport, el a precizat că rigorile impuse de Comisia Europeană vor trebui respectate de oricine vine la putere în România.
„Dat fiind faptul că acest master plan nu este al PSD, este al României, în mod normal ar trebui să-l susțină toată lumea. Câtă vreme el va fi aprobat de Comisia Europeană este semn că s-au respectat rigorile impuse de Comisie, rigori pe care va trebui să le respecte și PNL dacă vine la putere și noi. Nu avem un litigiu aici, decât discuții de piață, de vânzători de zarzavaturi”, a mai afirmat ministrul Transporturilor.
Potrivit ministrului de resort, Master Planul de transport ar putea fi aprobat de către Comisia Europeană până la finalul lunii mai.
Varianta revizuită a Master Planului General de Transport transmisă Comisiei Europene prevede realizarea a peste 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare de 13,739 miliarde de euro, a informat, săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor.
Documentul transmis în data de 6 mai 2015 la CE mai prevede construcția de drumuri expres, cu o valoare totală estimată de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, în sumă totală estimată de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimată de 190,1 milioane euro (343 kilometri) și variante de ocolire, în sumă totală estimată de 461 milioane de euro (175,8 kilometri).
Guvernul a aprobat, în 25 februarie 2015, memorandumul cu privire la Master Planul General de Transport al României, document prin care s-a stabilit un necesar total de finanțare de 45,45 miliarde de euro până în 2030 pentru proiecte de infrastructură rutieră, feroviară, navală și aeriană.