Automobile Dacia a propus Guvernului să introducă TVA zero la achiziţia de maşini noi, pentru a susţine creşterea vânzărilor.Ideea a fost prezentată de către Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, oficialilor Ministerului Finanţelor Publice, care însă au fost reticenţi.”Propune-ţi, domnule, să vinzi 50.000 de maşini noi, fără TVA. Înseamnă nişte locuri de muncă stabile, care înseamnă taxe, impozite, o serie de alte contribuţii. (…) Primul răspuns al ministerului – apoi domnule, noi vom avea o gaură de TVA înmulţit cu numărul de maşini”, a spus Stroe, la Digi24.Cumpărătorii de autoturisme preferă maşinile vechi, mult mai ieftine, doar un sfert din cele 290.000 de maşini înmatriculate anul trecut fiind noi, şi nici programul guvernamental Prima Maşină nu s-a dovedit util. „Nu dă rezultate. Finalmente a ieşit un program care te obligă pe tine, potenţial cumpărător, la ridicarea unor bariere birocratice uluitoare”, a spus Stroe.În aprilie, aproape 7.000 de persoane, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, dar şi rude ale acestora, au protestat în centrul oraşului Mioveni, cerând Guvernului începerea lucrărilor la autostrada Piteşti – Sibiu, modificarea Codului Muncii şi exprimându-şi dezacordul faţă de proiectul de regionalizare.Premierul Victor Ponta a declarat, întrebat despre protestul angajaţilor Dacia, că dacă aceştia „o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc”, el făcând apel la raţiune din partea liderilor de sindicat.Prefectura Argeş a anunţat, ulterior, că directorul general pentru relaţii externe din Renault, Virginie Guerin, „a dat asigurări” autorităţilor române că fabrica Dacia-Renault nu va fi relocată, ci va rămâne la Mioveni, compania franceză intenţionând să facă noi investiţii în fabrica din România.Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.