CNAS: Sistemul cardului de sănătate este funcțional; nu au existat blocaje

card_sanatateSistemul cardului național de sănătate este funcțional și nu au existat blocaje, a informat marți Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate. Precizarea vine după ce media a relatat că în cursul zilei de marți s-ar fi blocat sistemul cardului de sănătate. „Chiar dacă ne aflam la început de lună, perioada de raportări pentru furnizorii de servicii medicale, problemele semnalate astăzi au fost de funcționalitate. Acest lucru este demonstrat de numărul de servicii medicale validate cu cardul, înregistrate în sistem”, precizează CNAS, într-un comunicat transmis AGERPRES. Conform sursei citate, la nivel național, marți au fost acordate, între orele 00,00 — 11,00, 137.567 de servicii medicale cu card și 59.563 servicii medicale acordate fără card. În același interval, numărul serviciilor medicale acordate de Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București a fost de 20.706 cu card, respectiv 9.727 servicii medicale fără card. De asemenea, numărul serviciilor medicale acordate în cabinetele medicilor de familie în contract cu CASMB, marți, în aceeași perioadă de timp, a fost de 5.801 cu card și 3.056 fără card, precizează CNAS. Tot în cursul zilei de marți, conform CNAS, între orele 00,00 — 11,00, la nivel național, au fost eliberate din farmacii 34.157 de rețete, dintre care 18.471 validate cu cardul de sănătate. Numărul de rețete eliberate de furnizorii de servicii farmaceutice în contract cu CASMB în acest interval a fost de 2.697, dintre care 1.358 validate cu cardul, menționează Casa. „La CNAS nu s-au primit în cursul acestei zile sesizări despre blocajul sistemului cardului de sănătate sau a celorlalte aplicații informatice, așa cum s-a afirmat la Realitatea TV”, precizează în comunicatul de presă Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate. Președintele CNAS, Vasile Ciurchea, reiterează, în comunicatul citat: „Fie că este sau nu pe placul unor furnizori de servicii medicale, nu vom renunța la sistemul cardului de sănătate”. Furnizorii de servicii medicale trebuie să informeze de urgență helpdesk CNAS sau centrele de asistență organizate la nivelul fiecărei case de asigurări despre orice probleme de funcționalitate a sistemului, pentru a putea fi remediate în cel mai scurt timp. Responsabilii și datele de contact ale acestora se află afișate atât pe site-ul CNAS, cât și pe site-urile caselor județene de asigurări de sănătate.