Registrul Auto Român a efectuat în perioada 18-22 mai 131 de controale la firmele autorizate să efectueze reparaţii la sistemele de frânare, găsind o serie de nereguli, sancţionate cu amenzi de 260.000 de lei, suspendarea activităţii pentru 55 de firme şi oprirea activităţii pentru alte 9 unităţi.Firmele suspendate de RAR nu mai îndeplineau condiţiile iniţiale de autorizare, iar celelalte 9 aveau autorizaţia tehnică expirată.”Sancţiunile au fost aplicate pentru: neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale, probele pe standul de frânare care să garanteze că autovehiculul supus activităţilor de reparaţii a sistemului de frânare corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie; pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare în perioada în care Autorizaţia Tehnică era suspendată; neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare; pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare fără a deţine Autorizaţie Tehnică”, arată RAR, într-un comunicat.RAR notează că mulţi dintre producătorii de autoturisme, echipamente, piese de schimb dar şi prestatori de servicii de reparaţii independenţi apelează la metode „la limita legii” pentru a-şi face loc pe piaţa marilor firme în domeniu. „Oferind servicii ieftine clienţilor şi mulţumindu-i pe moment, service-urile nu fac decât să presteze reparaţii de proastă calitate care nu garantează siguranţa în trafic. Însă, întreţinerea autoturismului creează întotdeauna probleme specifice. Clienţii aleg de obicei atelierele care le oferă serviciile rapid. De cele mai multe ori acestea nu au autorizaţie tehnică şi nici nu au posibilitatea să facă verificările finale care să ateste calitatea reparaţiilor efectuate”, mai menţionează RAR.Potrivit legii, service-urile trebuie să asigure clienţilor servicii de reparaţii de calitate, care să garanteze securitatea rutieră şi protecţia mediului înconjurător.