Mai mult de jumătate dintre tinerii şi părinţii cu copii între 16 şi 23 de ani aleg universitatea în funcţie de şansele de angajare imediat după absolvire, potrivit unui studiu iniţiat de Universitatea Româno-Americană din Bucureşti.Studiul realizat de D&D Research la iniţiativa Universităţii Româno – Americane măsoară percepţiile, nevoile, atitudinile şi elementele decizionale privind învăţământul superior.Conform cercetării, pentru tinerii şi părinţii din România, cel mai important la o universitate din punct de vedere al viitorului profesional este ca „studenţii săi să aibă şanse mari să se angajeze imediat după absolvire”, apoi ca instituţia „să aibă parteneriate cu firme care oferă studenţilor internshipuri”.Brandul universităţii începe să fie din ce în ce mai prezent în alegere: 45 la sută dintre participanţii la studiu consideră că e important să fie o universitate puternic recomandată şi 42 la sută îşi doresc o universitate cu prestigiu, dar şi brandul personal al cadrelor didactice: 65 la sută îşi doresc profesori renumiţi pe domeniile lor. În ceea ce priveşte eficienţa unei Universităţi, cel mai important criteriu este „capacitatea sa directă de a permite absolventului său să se angajeze cât mai rapid”.Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important element este să ofere burse de studii, locuri fără taxă, urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispoziţie cele mai noi calculatoare şi tehnologii, bursele de studii şi internship-urile în străinătate.În alegerea unei universităţi, primele două cele mai importante surse de informare pentru tinerii şi părinţii din România vin direct din instituţia de învăţământ: profesorii (35%) şi studenţii (29%). Pe locul al treilea se află prietenii apropiaţi şi familia (26%). La numai un procent distanţă se află internetul.Decizia finală cu privire la facultatea aleasă este a tânărului şi numai în 5% din cazuri a părinţilor. În această decizie facultatea (specializarea) contează mai mult decât universitatea în 85% din cazuri.În ceea ce priveşte intenţia de continuare a studiilor, numai 38% din participanţi nu au încă în planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decişi pentru un master.Studiul a fost realizat în luna mai şi este reprezentativ la nivel naţional pentru oraşe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe un eşantion de 673 de persoane – tineri de 16 – 23 ani (50%) şi părinţi cu copii între 16 – 23 ani (50%).